[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هدف ما رویارویی نوجوانان فارس با ملی‌پوشان بود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش 
دو رویداد مهم کشتی فرنگی جهان پیش روست و فارس به عنوان مهد کشتی فرنگی، نفرات زیادی را مدعیِ حضور در این دو رویداد دارد؛ ابتدا مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان که از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و سپس در اوایل مهرماه نیز بازی‌های آسیایی 
هانگژو.
اخیراً اردوی 12روزه تیم ملی کشتی فرنگی با سرمربی‌گری حسن رنگرز در شیراز برگزار شد. میثم دلخانی، محمدعلی گرایی و محمدرضا گرایی، سه فرنگی‌کار نامدار فارس حاضر در این اردو بودند. ضمن اینکه رحیم گیوی نیز مربی شیرازی حاضر در این اردو بود.
گیوی در خصوص این اردو می‌گوید: یکی از دلایلی که تلاش کردیم تا این اردو در شیراز برگزار شود، این بود که بتوانیم بچه‌های دیگری که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان حضور دارند، آنهایی که هنوز مطرح نشده‌اند تا بتوانند در اردوهای تیم ملی شرکت کنند، بتوانند فرنگی‌کاران بزرگ کشور را از نزدیک ببینند و در این اردو با آنها تمرین کنند. این اتفاق هم افتاد و در این اردوی 12روزه، حدود 5 روز تمرین کشتی داشتیم که خیلی از بچه‌های جوانان و حتی نوجوانان ما حضور داشتند و توانستند با ملی‌پوشان کشتی فرنگی تمرین کنند.
وی درباره کیفیت برگزاری این اردو گفت: اردو با کیفیت مطلوبی برگزار شد که در این راه علاوه بر آقای خوبیاری به عنوان رئیس هیئت، باید از همه عزیزانی که ما را در این راه یاری کردند، تشکر کنیم. از جمله استانداری و شهرداری خیلی به ما کمک کردند تا بتوانیم به شکل خوبی میزبان ملی‌پوشان کشتی فرنگی باشیم.
این مربی باتجربه فارس در خصوص وضعیت مصدومیت میثم دلخانی گفت: به لطف خدا آسیب‌دیدگی دلخانی رو به بهبود است و او یکی از گزینه‌های اصلی ما برای مسابقات آسیایی خواهد بود. ما خیلی به مدال‌آوری میثم در این رقابت‌ها امیدواریم.
رحیم گیوی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نزدیکی دو رویداد جهانی و آسیایی، ترکیب این دو تیم چگونه انتخاب خواهد شد، گفت: فاصله بین مسابقات صربستان و مسابقات چین، حدود 10 روز است. ما به جز اردوی شیراز که به پایان رسید، هنوز سه اردوی دیگر پیش رو داریم و تیم 29 شهریورماه به صربستان اعزام خواهد شد. از ترکیبی که به صربستان اعزام می‌شود، حدود 70 درصد آن، ده روز بعد باید برای بازی‌های آسیایی اعزام شود.
به گزارش شیرازنوین، حسن رنگزر سرمربی تیم ملی ۱۸ کشتی‌گیر را به اردوی شیراز دعوت کرده بود که در بین آنها هفت کشتی‌گیر از خوزستان حضور دارند که بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده بودند. فارس و مازندران با سه سهمیه در رتبه‌های بعدی قرار داشتند و کشتی‌گیرانی از تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان دیگر دعوت‌شدگان به این اردو 
بودند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی