[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

دو شهر فارس پایتخت می‌شوند ، روزنامه شیراز نوین

قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: خوشبختانه بعد از مدت زمان دقیق و کارشناسانه در تاریخ پانزدهم مردادماه جاری، نتیجه انتخاب پایتخت ایران مشخص شد و دو نماینده انتخابی فارس یعنی شهر «اوز» و شهر «صدرا» توانستند از میان 105 شهر، جزء 12 شهر برگزیده باشند که شهر اوز با کسب امتیاز 50 در صدر جدول و شهر صدرا با کسب امتیاز 32 در مقام 7 جدول شهرهای برگزیده 
می‌باشند.
غلامرضا خوش‌اقبال نیز در ادامه اعلام داشت: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی ترویج کتاب‌خوانی است که متوجه کارنامه و برنامه‌های شهرهایی است که ضمن برخورداری از پیشینه‌های درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه‌‌های توجه به کتاب، با شرکت در این رویداد نسبت به ارائه برنامه‌‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتاب‌خوانی اقدام نمودند.
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس افزود: طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران چند سالی است با توان خود مسیر کتاب و کتاب‌خوانی و ترغیب مروجان این حوزه را درگیر کرده است. سال جاری نیز با همت عالی همکاران اداره کل و همچنین همکاری رئیس شهرستان‌های سراسر استان فارس تلاش شد تا زحمات مروجان و اهالی کتاب بیش از پیش دیده و بدان پرداخته شود. وی گفت: دی ماه 1401 اقدامات اولیه جهت برگزاری هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب توسط دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی بنا به سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به ادارات کل ابلاغ گردید. بر همین اساس اقدامات زیربنایی اولیه، جلسات با دستگاه‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد. این اطلاع‌رسانی به صورت گسترده در تمامی شهرستان‌های استان هم انجام شد.
او بیان داشت: با توجه به راه‌اندازی سامانه مستقل جهت این رویداد مهم فرهنگی متقاضیان با همکاری نیره محمدی رئیس گروه فرهنگی این اداره کل، فرایند ثبت‌نام را شروع کردند و کلیه اقدامات در سامانه پیاده‌سازی گردید و در اواخر فروردین ماه سال جاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد به تهران ارسال گردید.
خوش اقبال اظهار کرد: هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در حالی به مرحله داوری رسیده است که 105 شهر از نقاط مختلف کشور در این جشنواره شرکت کردند و داوطلب و مشتاق کسب عنوان پایتختی کتاب هستند و اینک 12 شهر به مرحله پایانی داوری رسیدند تا با تدارک بازدیدهای میدانی و راستی‌آزمایی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده، پایتخت کتاب انتخاب شود.
معاون فرهنگی رسانه‌‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با اشاره به اینکه، خوشبختانه بعد از مدت زمان دقیق و کارشناسانه در تاریخ 15/5/1402 نتیجه انتخاب پایتخت ایران مشخص شد و دو نماینده انتخابی فارس یعنی شهر اوز و شهر صدرا توانستند از میان 105 شهر جزء 12 شهر برگزیده باشند که شهر اوز با کسب امتیاز 50 در صدر جدول و شهر صدرا با کسب امتیاز 32 در مقام 7 جدول شهرهای برگزیده می‌باشند، خاطرنشان ساخت: این مهم قطعاً با هماهنگی عزیزان نماینده این دو شهر و همکاری دستگاه‌های مرتبط جهت استان فرهنگور ما تحقق یافته و امید این می‌رود این سیر متعالی در تمامی زمینه‌های دیگر فرهنگی و دو جشنواره پیش روی دیگر در حوزه فرهنگ که شامل جشنواره فیروزه و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می‌باشد نیز محقق شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی