[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آزادی ۶۸ زندانی در داراب ، روزنامه شیراز نوین

رئیس کل دادگستری فارس از آزادی ۶۸ زندانی در شهرستان داراب با استفاده از تسهیلات قضایی خبر داد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در بازدید از زندان داراب گفت: توجه به وضعیت زندانیان باید از جمله اولویت‌های روزانه قضات باشد و توجه به امکانات زندان‌ها نیز نقش بسزایی در بازپروری مددجویان و بازگشت آنان به جامعه دارد.
او اضافه کرد: در راستای مناسب‌سازی خدمات به زندانیان، باید از ظرفیت‌های مختلفی نظیر امکانات نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در هر شهرستان استفاده شود.
رئیس شورای قضایی فارس با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران می‌توانند به بازاجتماعی شدن زندانیان و عدم بازگشت آنان به زندان کمک کنند، بیان کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد و خیران می‌توانند نقش ویژه‌ای در کاهش مشکلات اجتماعی داشته باشند و با مدیریت مناسب می‌توان از تکرار چرخه جرم جلوگیری 
کرد.
او با بیان اینکه جایگزین‌های حبس باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، گفت: ظرفیت‌های موجود در قانون و همچنین دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در راستای بهره زندانیان از تسهیلات قانونی مورد توجه مدیران دادگستری فارس قرار دارد و هر ماه خروجی این اقدامات در همه حوزه‌های قضایی استان بررسی می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی