[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

جذب حداکثری تسهیلات اشتغال ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: با همکاری بانک‌های عامل در استان، ٩٧.٢ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد فارس در سال گذشته جذب شد و در مسیر اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف قرار گرفت. مرتضی موصلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهم‌ترین مطالبه رهبری، دولت، نخبگان جامعه و مجلس شورای اسلامی از کمیته امداد، ارتقای عزت، کرامت و منزلت خانواده‌ها و توجه به امر توانمند سازی جامعه هدف این نهاد بوده است. او با بیان اینکه کمیته امداد فارس افتخار خدمت‌رسانی به حدود ۱۷۴هزار خانوار معادل ۳۵۰هزار نفر دارد، افزود: از این میزان ۱۶۴هزار خانوار، معیشت‌بگیر هستند و مابقی از برخی خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه کمیته امداد فارس بر این است که در راستای تحقق توانمندسازی اقتصادی با محوریت اشتغال و توسعه کارآفرینی، توانمندسازی فکری و فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی گام بردارد.
موصلی خاطرنشان کرد: در کنار توانمندسازی جامعه هدف، توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد مأموریت‌ها از مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد امام(ره) است؛ چراکه معتقدیم کمیته امداد صرفاً با اتکا بر منابع دولتی نمی‌تواند در راستای کاهش فقر و توانمندسازی جامعه هدف خود توفیق قابل توجهی داشته باشد.
او با تصریح بر اینکه اجرای این سیاست، دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است، گفت: به عنوان مثال در راستای افزایش سهم و نقش مردم حدود ۳۵۰ مرکز نیکوکاری کاملاً مردمی در سطح فارس ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: در چهارماهه اول امسال با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی، این مراکز به نسبت دفاتر کمیته امداد عملکرد بهتری داشته‌اند.
موصلی اضافه کرد: توجه به عرصه‌های مختلف مشارکت‌های مردمی در زمینه محرومیت‌زدایی نیز در دستور کار است.
او خروج از تصدی‌گری‌های غیرضرور را یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد فارس در سال جاری ذکر و عنوان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی به ویژه تشکل‌های نیکوکارانه در راستای اهداف استفاده کنیم.
مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین یکی از ضرورت‌های امروز جامعه را توجه به بحث اشتغال، تولید و توسعه فعالیت اقتصادی برشمرد و گفت: با جامعه هدفی مواجه هستیم که دارای توانمندی‌های ویژه‌ای هستند؛ اگرچه ممکن است از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نباشند، اما قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای دارند و اگر منابع موردنیاز آنها تأمین شود، در عرصه کار و اشتغال و تولید افتخار‌آفرینی می‌کنند.
به گفته موصلی، در سال گذشته ۲۵هزار میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۶ به کمیته امداد کشور اختصاص یافت که از این میزان، یک‌هزار و ۵۵۰میلیارد تومان به استان فارس اختصاص یافت.
او ادامه داد: با همکاری بانک‌های عامل در استان، ٩٧.٢ درصد منابع اشتغال کمیته امداد فارس در سال گذشته جذب شد و در مسیر اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: امسال نیز از محل تبصره ماده ١٨ حدود ٢٢٠٠میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف این استان پیش‌بینی شده است.
موصلی خاطرنشان کرد: شورای عالی اشتغال این اجازه را به کمیته امداد داده که علاوه بر خانواده‌های تحت پوشش، به پنج دهک پایین درآمدی جامعه نیز تسهیلات اشتغال پرداخت کند.
او خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته، جشن توانمندسازی حدود هفت‌هزار و یکصد خانواده با حضور رئیس کمیته امداد کشور در فارس برگزار شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی