[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بانک شیر مادر مسیری برای گسترش مهر مادری است، روزنامه شیراز نوین

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر هیچ فردی پوشیده نیست که بهترین تغذیه برای نوزادان، شیر مادر است و این موضوع به خصوص برای نوزادانی که زودتر از موعد طبیعی به دنیا می‌آیند، اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» با اشاره به دستاوردهای گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت در سال 1401، گفت: شاخص‌های سلامت نوزادان و کودکان از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه ای هر کشور محسوب می‌شوند و با توسعه نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در دهه‌های اخیر، به دستاوردهای چشمگیری در این حوزه دست یافته‌ایم. او از تقویت و استانداردسازی 21 واحد مشاوره شیردهی در شبکه‌های بهداشت و درمان استان، افزایش بیمارستان‌های دوستدار کودک از 36 بیمارستان در سال 1400 به 38 بیمارستان در سال 1401 و راه اندازی واحد‌های انجام تست تشخیصی «بیلی» برای کودکان شناسایی شده دارای اختلال تکاملی در 13 شبکه بهداشت و درمان به عنوان بخشی از دستاوردهای گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت در سال 1401 اشاره کرد.
این مقام مسئول در دانشگاه ضمن بیان اهمیت تغذیه با شیرمادر در تمام نوزادان به خصوص نوزادان نارس و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون، 750 لیتر شیرمادر اهدایی از مراکز بهداشت شیراز و شهرستان‌ها به بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب(س) تحویل داده شده است.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: همچنین طرح ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه جمع‌آوری شیرهای اهدایی مادران داوطلب اهدای شیر از درب منازل شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه و دانشگاه‌های هم‌جوار برای انتقال به بانک شیر، از سوی وزارت بهداشت به عنوان طرح برتر در کشور معرفی شد.
دکتر رضاییان زاده گفت: در همین راستا دومین مرکز رشد و تکامل کودکان زیر 5 سال در درمانگاه تخصصی بانو پروین دالکی برای انجام تست‌های غربالگری و تشخیصی کودکان مشکوک یا دارای اختلال تکاملی همراه با ارائه خدمات درمانی شامل ویزیت کودکان توسط پزشک متخصص و دوره‌دیده تکامل و انجام خدمات توان‌بخشی، کاردرمانی و گفتار درمانی راه‌اندازی شد.
این مقام مسئول در دانشگاه بیان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور اقتصاد مقاومتی و حذف کوپن‌های کاغذی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ کاغذ، کاهش مصرف سوخت حاصل از ایاب و ذهاب، کاهش مأموریت‌های برون‌شهری، کاهش تعدد امور دفتری و زمان‌بری خدمت و نیز تجویز منطقی شیر مصنوعی به کودکان نیازمند، سامانه الکترونیکی مدیریت تجویز و توزیع شیر مصنوعی طراحی و راه‌اندازی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی