[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عفونت‌های فصلی برای چه کسانی خطرناک‌تر است، روزنامه شیراز نوین

یک فوق تخصص ریه گفت: فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت‌های فصلی حساس‌تر است و باید مراقبت کند تا درگیر نشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، واهان مرادیانس، در گفت‌وگو با رادیو سلامت افزود: بیمارانی که سابقه مشکلات ریوی مثل آسم یا عفونت ریوی دارند یا افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، بیماری‌های طبی دیگری دارند که بیمار را مستعد عفونت‌های ریوی می‌نماید. فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت‌های فصلی حساس‌تر است و باید مراقبت کند تا درگیر نشود.
وی ادامه داد: کسانی که می‌دانند مشکل ریوی دارند، باید داروهایشان را به صورت مرتب مصرف کنند، و ریه را در بهترین و طبیعی‌ترین حالت نگه دارند. واکسن آنفلوانزا را حتماً در فصل سرد سال تزریق و از ماسک استفاده کنند.
این فوق تخصص بیماری‌های ریه تآکید کرد: افراد برای پیشگیری و محافظت از ریه در فصل سرد سال، باید از ماسک استفاده کنند و داروهای خود را مرتب مصرف کنند. اگر فردی به تب دچار شد، آن دیگر حساسیت نیست و احتمالاً عفونتی در کار است و باید به پزشک مراجعه کند. بخورهای سرد، در افرادی که سرفه‌های خشک دارند مفید است و بخور گرم، مفید و کمک کننده نیست.
وی با بیان اینکه برونشیت نوعی عفونت ریوی است که در حد مجاری ریوی محدود می‌شود، گفت: اگر فرد مبتلا، بخور سرد انجام دهد خوب می‌شود. بعد از عفونت‌های ویروسی، ۴ تا ۶ هفته احتمال بروز علائم ریوی سرفه و تنگی نفس وجود دارد. این افراد، حداقل در دو هفته اول، مرتباً پزشک عوض نکنند.
مرادیانس افزود: اگر تب شدید است می‌توانند به پزشک دیگری مراجعه کنند؛ اما اگر تب خفیف است، دارو مصرف کنند خوب می‌شوند و به تدریج مخصوصاً سرفه‌های ریوی به شرطی که خلط خونی و تب نداشته باشند با مصرف دارو خوب می‌شود.
این فوق تخصص بیماری‌های ریه در پایان بیان کرد: در کودکانی که سرما می‌خورند به خاطر سیستم ایمنی قوی‌تر، ریسک علائم ریوی کمتر است؛ پس رعایت بهداشت و استفاده از ماسک می‌تواند برای جلوگیری ویروس‌ها مفید باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی