[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجلس دوازدهم جوان می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد انتخابات فارس: جوانان رکورددار پیش‌ثبت‌نام مجلس دوازدهم 
مجلس دوازدهم جوان می‌شود 

قزل‌سفلی: نخبگان و متخصصان وارد عرصه انتخابات مجلس دوازدهم شدند 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: ۲هزار و ۷۱۵ متقاضی داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت روز دوشنبه ۱۶ مردادماه تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ مردادماه در این استان پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.
اسماعیل قزل‌سفلی، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به پایان یافتن زمان انجام پیش‌ثبت‌نام افزود: طی این هفت روز در ۱۵ حوزه انتخابیه استان ۲ هزار و ۷۱۵ نفر پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دادند که از این تعداد ۲هزار و ۳۶۹ نفر مرد (۷۶ درصد) و ۳۴۶ نفر خانم‌ (۱۳ درصد) هستند. وی ادامه داد: در پیش‌ثبت‌نام انجام شده شاهد ۲ اتفاق مهم بودیم که یکی اینکه حدود ۴۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان جوان بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند که رکورد خوبی در کشور و بیانگر حضور و ورود جوانان به عرصه انتخابات است.
او اظهار کرد: از مجموع ۲هزار و ۷۱۵ نفر پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از میان جامعه نخبگان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و دکترا هستند که این حضور نوین تشکیل مجلسی با حضور متخصصان، نخبگان و افراد باتجربه است.
سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم ۹۲۴ نفر اقدام به انجام پیش‌ثبت‌نام کردند که امسال این عدد با ۲۹۳ درصد رشد به ۲هزار و ۷۱۵ نفر رسید.
قزل‌سفلی افزود: با توجه به استقبال بسیار خوبی که در انجام پیش‌ثبت‌نام‌ها شاهد بودیم و اختلالاتی که در سامانه ایجاد می‌شود، ممکن است آمار مذکور دچار تغییراتی شود. وی ادامه داد: میزان استقبال حدود ۴۰درصدی جوانان در استان فارس در پیش‌ثبت‌نام‌ها بیانگر این نکته مهم است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به نظر می‌رسد جوانان در حال وارد شدن به یک حوزه نقش‌آفرینی جدید هستند و این با اهداف بلند انقلاب اسلامی انطباق دارد.
او افزود: نگاه ما به ۲هزار و ۷۱۵ پیش‌ثبت‌نام انجام شده به عنوان ۲هزار و ۷۱۵ ایده، نظر و طرح در جهت توسعه و پیشرفت کشور و استان است و باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده بهتری شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اینکه نخبگان و متخصصانی وارد عرصه انتخابات شده‌اند، نشان می‌دهد با تکیه بر دانش، علم و ایمان، باور و خوداتکایی جوانان این کشور می‌توان مشکلات مردم و نظام را با نقش‌آفرینی بهتر جوانان حل کرد و در مسیر تمدن نوین اسلامی بهتر گام برداشت. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی