[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

موجودات چند چشم؛ حیوانات و حشراتی که بیش از ۲ چشم دارند، روزنامه شیراز نوین

شگفتی‌های خلقت و آفرینش کم نیستند و هر چه بیشتر می‌دانیم، بیشتر متحیر در قدرت بی اندازه پروردگارمان می‌شویم.
به گزارش نمناک، آیا تا به حال به ‌این فکر کرده‌اید که کدام حیوان بیشترین چشم را دارد؟ شاید ‌این سؤال بسیاری از ما باشد. هر عددی در ذهن‌تان دارید؛ حداقل یک صفر جلویش بگذارید. برخی از ‌این حشرات و موجودات چند چشم برایمان آشنا هستند، در ‌این قسمت از سرگرمی ‌نمناک با ما باشید تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم؛ قطعاً برایتان جذاب خواهد بود که با شگفتی‌های خلقت، بیش از پیش آشنا شوید.
شاه پروانه با 12000 چشم
این پروانه که اکثر مردم احتمالاً آن را دیده‌اند، 12000 چشم دارد که همین آن را به غیرعادی‌ترین پروانه دنیا تبدیل کرده است. با‌ این که برخی ممکن است ‌این طور ادعا کنند که ‌این حشره فقط دو چشم دارد، اما باید گفت چشم‌هایش مرکب هستند که یعنی از 100 عدسی مختلف تشکیل شده‌اند و هر یک زاویه متفاوتی را می‌بینند.
کیتون با بیش از 1000 چشم
گفته می‌شود که ‌این نرم تنان عجیب و غریب بیش از 1000 چشم دارند که بیشتر از سنگ ساخته شده‌اند. با‌ این که دید واضحی ندارند، اما می‌‌توانند بیشتر ماهی‌ها را از فاصله حدوداً 2 متری حتی در تاریک‌‌ترین آب‌ها هم ببینند.
گوش ماهی معمولی بین 50 تا 100 چشم
این موجود بیشترین چشم‌ را دارد. اکثر گوش ماهی‌های معمولی بین 50 تا 100 و حتی برخی از آن‌ها بیش از ‌این تعداد چشم دارند. اگر می‌خواهید چشم‌‌های گوش ماهی را ببینید، حتماً باید رویش را بپوشانید.
عروس دریایی جعبه‌ای با 24 چشم
این موجود شگفت انگیز بدون استخوان، 24 چشم از چهار نوع مختلف دارد. چشم‌های لنزی فوقانی و تحتانی هم دارد که به خوبیِ چشم‌های ما انسان‌‌ها کار می‌کند. چشم‌‌های ساده‌تری هم دارد که البته به ‌این خوبی نیستند.
ستاره دریایی آفتاب‌گردان با 24 چشم
بیشتر افراد می‌‌دانند که ستاره‌‌های دریایی در انتهای هر یک از پاهای‌شان یک چشم کروی دارند، اما ستاره دریایی آفتاب‌گردان بیش از 24 پا و در نتیجه 24 چشم دارد. ‌این ستاره بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین ستاره دریایی جهان است.
عنکبوت پرشی با 12 چشم
با ‌این که گونه‌های عنکبوت‌های پرشی بسیار زیادند و در واقع برخی از آن‌ها اصلاً چشم ندارند، اما برخی تا 12 عدد چشم دارند. ‌این چشم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا ببینند که کجا می‌پرند.
عقرب سرخ هندی با 5 جفت چشم
عقرب دو چشم در بالای سفالوتوراکس یا سرسینه و پنج تا جفت چشم در امتداد گوشه‌های جلویی سفالوتوراکس دارد. با ‌این که ‌این عقرب دید کامل و خوبی ندارد، اما حساس‌ترین چشم‌ها به نور را در کل قلمرو حیوانات دارد.
خرچنگ نعل اسبی با 5 چشم اضافه
با ‌اینکه ‌این خرچنگ دارای دو چشم جانبی مرکب است، اما 5 چشم اضافی در بالای پوسته‌اش هم دارد. 2 تای اصلی‌تر به نور مریی خیلی حساس‌تر هستند، اما آن‌هایی که در بالای پوسته‌شان قرار دارند؛ می‌توانند محدوده فرابنفش را هم ببینند.
توآتارا با 3 چشم
این سوسمار شاید شبیه به یک مارمولک معمولی به نظر برسد، اما ‌این فسیل زنده یک چشم سومی ‌هم در بالای سرش دارد.‌ این چشم از بدو تولد تا هنگام بلوغ قابل مشاهده است، اما بعدها با پوسته و رنگدانه پوشانده می‌شود؛ البته همچنان وجود دارد و فعال است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی