[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انقلاب بزرگ AFC در برگزاری لیگ قهرمانان، روزنامه شیراز نوین

با اعلام رسمی AFC، برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی به صورت رسمی از دستور کار خارج شد و بازی‌های باشگاهی در سه سطح و با سبک جدیدی برگزار می‌شوند. به گزارش ورزش سه، همان‌طور که از مدت‌ها پیش نیز اعلام شده بود، رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا از فصل 2024 - 2025 با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد بود و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی، به صورت رسمی کنار گذاشته شد و بازی‌های باشگاهی با شکل و شمایل تازه و جذاب‌تری برگزار می‌شود.
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با رونمایی از نام سه رقابت باشگاهی جدید، از افزایش قابل‌توجه بودجه برای 76 تیم شرکت‌کننده و همچنین اعلام معرفی لیگ قهرمانان بانوان AFC، از آغاز عصر جدیدی برای فوتبال باشگاهی آسیا خبر داد.
طبق اعلام وب‌سایت رسمی AFC، سه ابتکار پیشگامانه که با هدف ارتقای فوتبال آسیا، تقویت رشد و رسیدن به قله‌های بزرگ اندیشیده شده است، از فصل 2024 - 2025 اجرایی خواهند شد.
در دومین جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به صورت ویدئوکنفرانس و به شکل مجازی برگزار شد، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از تعهدات AFC برای ایجاد چشم‌انداز تجاری مناسب‌تر باشگاهی برای فدراسیون های عضو خبر داد.
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بالاترین سطح فوتبال باشگاهی آسیا با حضور 24 باشگاه برتر قاره تشکیل می‌شود که از این به بعد لیگ نخبگان  نامیده می‌شود.
در حالی که سطح دوم به صورت 32 تیمی با عنوان لیگ قهرمانان آسیا 2 شناخته می‌شود؛ در سطح سوم نیز که 20 باشگاه برای قهرمانی رقابت خواهند کرد با عنوان لیگ چلنجر کاپ تأیید شد. 
نکته مهم در این خصوص، افزایش قابل‌توجه جوایز است؛ به نوعی که قهرمانان لیگ نخبگان قرار است در مجموع 12 میلیون دلار جایزه دریافت کنند. 
این در حالی است که پیش از این، تیم قهرمان جایزه 4 میلیون دلاری دریافت می‌کرد و این نشان‌دهنده افزایش قابل توجه جوایز است.
از سوی دیگر، فینالیست بازنده نیز 6 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. در حالی که پیش از این به تیم نایب‌قهرمان، 2 میلیون دلار پاداش داده می‌شد؛ در دو تورنمنت فوق نیز شاهد افزایش قابل‌توجه جوایز و مزایا خواهیم بود.
لازم به ذکر است هرچند که کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه سهمیه کشورها در این پیکارها را اعلام نکرد، ولی باید گفت که در سطح نخست مسابقات یا لیگ نخبگان دوازده تیم از غرب و دوازده تیم از شرق آسیا به مصاف هم می‌روند که طبق آخرین اخبار، ایران دارای سهمیه 2 + 1 است.
در سطح دوم این مسابقات نیز، ایران دارای یک سهمیه مستقیم است، ولی سطح سوم که با حضور کشورهای تازه توسعه‌یافته برگزار می‌شود، ایران سهمیه‌ای نخواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی