[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عملیات تروریستی در ۴۰ ثانیه ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایکنا، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس روز ۲۴ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار، این همایش را فرصتی مغتنم جهت تبیین حادثه حرم عنوان کرد و با قدردانی از انعکاس صادقانه اخبار این حادثه توسط اصحاب رسانه استان، گفت: این اتفاق حدود ساعت ۱۹ یکشنبه، ۲۲ مرداد در ضلع جنوبی حرم و یکی از درب‌های فرعی رخ داد. همچنین تروریستی که به حرم ورود کرده تنها یک فرد نیست؛ عضو یک شبکه است که عقبه آن در کشور‌های اسلامی نیست؛ چنانچه تاکنون بیش از ۱۰ نفر دستگیر شده‌اند. این شبکه تا چند کشور که مشخص هم هستند، امتداد دارد.
وی افزود: در این دست حوادث این‌گونه نیست که یک نفر مأمور شود این کار را انجام دهد؛ لذا این تروریست یک ماه در شیراز مستقر شده و با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود. وی روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد، اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند. 
بوعلی با تأکید بر اینکه زمان کامل این حادثه کمتر از ۴۰ ثانیه است، تصریح کرد: در این حادثه فرد با یک اسلحه جنگی به همراه ۸ خشاب و هر خشاب با ۳۰ تیر از سمت درمانگاه حرم که یکی از درب‌های فرعی است، حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند. 
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه فرد تروریست مستقیم مقابل درب خروجی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: درب خروجی به دلیل خروج زوار همیشه باز است و یکی دو نفر از مأموران امنیتی و خدام برای راهنمایی جلوی درب حضور دارند. 
بنا به گفته بوعلی، این تروریست اول به سمت این دو نیروی جلوی درب که یکی از خدام و دیگری نیروی امنیتی است، شلیک می‌کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی ما محمد جهانگیری دوشنبه شب در بیمارستان به شهادت رسید.
فرمانده ارشد سپاه در فارس ادامه داد: بعد از آن هم ۲ نفر دیگر یکی خادم و یکی محافظ تیر می‌خورند و پس از آن هنگام ورود به حرم با خانمی رو به رو می‌شود که در فاصله یکی دو متری به او هم تیر می‌زند. 
وی با بیان اینکه تمام تیر‌های شلیک شده در راهرو و در گیت ورودی است، اظهار داشت: پس از ورود فرد تروریست به لایه دوم حفاظتی حرم، نیرو‌های امنیتی ما با لباس شخصی که در محدوده در حال گشت‌زنی هستند، با شنیدن صدای تیر به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.
بوعلی با اشاره به اینکه این فرد ۲۴۰ تیر به همراه داشته و قصد ورود به ضریح را داشته است، گفت: بعد از ورود به صحن تیر اول را یکی از مأموران ما به سمت تروریست شلیک می‌کند و سبب می‌شود مسیر وی عوض شود و شلیک دوم به او حواسش را پرت می‌کند. اینجاست که یک نیروی خدماتی حرم که بسیجی است، شجاعانه از پشت به سمت او می‌رود و او را به زمین می‌زند و اینجا در فاصله ۴ ثانیه نیرو‌های امنیتی به محل زمین‌گیر شدن فرد تروریست می‌رسند و فرایند دستگیری را تکمیل می‌کنند. فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: همه این اتفاقات در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داد و در نهایت ۶ مجروح تیرخورده داشتیم و ۲ نفر مصدوم شدند و فرد تروریست فندک و بنزین همراه خود داشته است. وی با بیان اینکه ۲ نفر از مجروحان از نیرو‌های امنیتی سپاه در حرم مطهر هستند، اظهار کرد: یک نفرشان دوشنبه شب به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان است؛ همچنین یک خادم به شهادت رسید و یک خادم نیز مجروح و در بیمارستان است.
بوعلی در پایان سخنان خود از مردم شهیدپرور شیراز جهت شرکت در مراسم تشییع دو شهید این حادثه که صبح امروز در حرم مطهر برگزار می‌شود، دعوت کرد.
گفتنی است در این مراسم سرهنگ هادی رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز پیرامون وقایع اخیر و نوع مثبت اطلاع‌رسانی رسانه‌های فارس و نیز اقدامات انجام شده در هفته خبرنگار که با حضور در گلزار شهدا آغاز شد، ایراد سخن نمود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی