[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خطرسنجی بیماری‌های قلبی را جدی بگیرید ، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأثیر بیماری‌های غیرواگیر بر کیفیت زندگی افراد و توسعه اقتصادی کشورها بر اهمیت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» با اشاره به افزایش بار بیماری‌های غیرواگیر در خانواده ها و جوامع گفت: بر‌اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه 41 میلیون نفر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند که معادل 71 درصد از کل مرگ و میرها در جهان است.
او افزود: بیماری‌‌های قلبی و عروقی، بیشترین مرگ و میرهای ناشی از بیماری ‌های غیرواگیر را تشکیل می‌دهند و پس از آن سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی و دیابت قرار دارند.
معاون بهداشت این دانشگاه اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین راه ‌های کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، کنترل عوامل خطری است که منجر به ایجاد آنها می‌شود و کاهش مصرف دخانیات و الکل، حفظ سبک زندگی فعال و مصرف یک رژیم غذایی سالم از جمله این موارد است.
دکتر رضاییان زاده گفت: با توجه به اهمیت بیماری‌های قلبی و عروقی، خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از راهکارهای مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی طی 10سال آینده است و به فرد کمک می‌کند تا با شناخت عوامل خطر ابتلا به این دسته از بیماری‌ها، آنها را کاهش دهد.
دکتر رضاییان زاده بیان کرد: در سال 1401، خطرسنجی سکته‌های قبلی و مغزی در یک میلیون و هفتاد هزار نفر از جمعیت بالای 30 سال استان فارس انجام و پس از تعیین سطح خطر، مشاوره و پیگیری‌های لازم برای آنها انجام شد. این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأثیر بیماری‌های غیرواگیر بر کیفیت زندگی افراد و توسعه اقتصادی کشورها، گفت: افراد بالای 30 سال می توانند برای انجام خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی و دریافت مشاوره‌های تخصصی، در مناطق روستایی به بهورزان و در مناطق شهری به مراقبان سلامت مراجعه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی