[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزارت اطلاعات اعلام کرد: بازداشت و معدوم‌شدن ۱۹۶ تروریست تکفیری بین ۲ حادثه شاهچراغ(ع)، روزنامه شیراز نوین

وزارت اطلاعات اعلام کرد:
بازداشت و معدوم‌شدن ۱۹۶ تروریست تکفیری بین ۲ حادثه شاهچراغ(ع)

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شد. به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با ابراز تأثر و تأسف شدید از وقوع حادثه تروریستی مجدد در حرم مطهر حضرت احمد بن ‌موسی(ع) و عرض تسلیت شهادت مظلومانه شهدای آن بارگاه نورانی به خانواده‌های محترم داغ‌دیده و دعا برای سلامتی کامل و عاجل آسیب‌دیدگان، به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند:
۱- پیش از حادثه سال گذشته در آن حرم شریف، عوامل تروریسم تکفیری تلاش‌های متعددی برای انجام عملیات تروریستی علیه مشاهد شریف، بقاع متبرکه، هیئات و دیگر اماکن تجمع مردم متدین کشور طراحی کرده بودند که با تلاش‌های هوشیارانه و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری دیگر حافظان امنیت کشور، از وقوع آن‌ها جلوگیری شده بود. آن پیشگیری مقتدرانه، خالقان تروریسم تکفیری را به تغییر راهبرد و اعزام تروریست‌های غیرایرانی رهنمون ساخت. بر این اساس، در واقعه سال گذشته، تمامی اعضای تیم تروریستی، اعم از عناصر عملیاتی، پشتیبانی و هدایت صحنه از عناصر بیگانه انتخاب و تنها چند روز پیش از عملیات وارد کشور شده بودند.
۲- همچنانکه در اطلاعیه مورخ ۱۶ آبان سال گذشته اعلام شد، با اعمال گسترده‌ترین تدابیر اطلاعاتی، امنیتی و فنّی، نه تنها تمامی اعضا و مرتبطین آن تیم ترویستی شناسایی و بازداشت شدند، بلکه تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات‌های مشابه وارد کشور شده یا به هر شکلی و در هر حدی با تروریسم تکفیری مرتبط بودند، شناسایی و بازداشت شدند. به‌ این ترتیب در مجموعه عملیات‌های معطوف به واقعه سال گذشته، ۲۶ عامل تکفیری دستگیر شدند که جملگی غیرایرانی و از ملّیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بودند.
۳- گروهک آمریکا ساخته داعش که مسئولیت عملیات سال گذشته را برعهده گرفته بود، پس از محاکمه و مجازات تعدادی از عوامل آن جنایت، اعلام نمود که به عملیات انتقامی مبادرت خواهد ورزید. از آن پس تروریست‌های متعددی را به‌سوی خاک پاک ایران روانه کرد که جملگی تروریست‌ها، یا در مبدأ یا در مرزهای کشور، در درگیری با سربازان گمنام امام زمان(عج) معدوم شدند یا در داخل دستگیر و در مسیر محاکمه قرار گرفتند. بدین‌سان از حادثه اول تا دوم حرم مطهر، تعداد ۱۹۶ تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شدند.
۴- عامل عملیات تروریستی اخیر دقیقاً از سنخ همان تروریست‌های تکفیری پیش‌گفته است که با کمال تأسف و دریغ به داخل کشور رخنه نموده است. او نیز همچون تروریست معدوم سال گذشته، تبعه کشور تاجیکستان است که از طریق سکوی خارجی تلگرام با گروهک داعش آشنا و جذب آن شده است. وی برای ورود به ایران از کشورهای تاجیکستان، ترکیه و پاکستان عبور کرده، سپس در ولایت بدخشان افغانستان آموزش دیده و از مرزهای شرقی به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده است. در ایران از طریق همان سکوی خارجی (تلگرام) با سرپُل‌های هدایت‌کننده عملیات برای دریافت دستورالعمل و اسلحه در ارتباط بوده و نهایتاً در تاریخ یکشنبه ۲۲ مرداد ماه دست به عملیات تروریستی زده است. 
۵- انتخاب زمان انجام هر دو عملیات تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) کاملاً معنادار است. در سال گذشته، هم‌زمان با اغتشاشات دشمن‌ساخته پاییز و در سال جاری، در آستانه سالگرد آن وقایع.
۶- اما علاوه بر این نوع عملیات، کارفرمایان غربی- صهیونیستی داعش در ماه‌های گذشته گونه‌های دیگری از مزدوران خود را نیز برای انجام انواع عملیات خرابکارانه آموزش داده، تجهیز نموده و آماده اقدامات خرابکارانه کرده بودند که با الطاف الهی، تمامی آن‌ها شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند. تنها در پرونده کشف ۴۳ بمب در ۷ استان کشور که برای کارگذاری در هیئات و بقاع متبرکه در دهه اول محرم و مزار مطهر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و برخی تأسیسات حساس کشور تدارک دیده بودند (موضوع اطلاعیه مورخ دوم مرداد ماه جاری این وزارت)، ۱۴ تروریست مجهز و آماده عملیات دستگیر شدند.
۷- در روزهای اخیر، عناصر مهم دیگر اعزامی از سوی کانون‌های تروریست‌پرور، در تورها و تله‌های امنیتی گرفتار شدند که در زمان مقتضی پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
۸- سربازان گمنام امام زمان(عج) گرچه همه توش و توان و تلاش خود را برای مقابله با اشکال گوناگون تروریسم به‌کار برده و سناریوهای مختلف و متنوع آن را تاکنون خنثی و هسته‌های متعدد عملیاتی را در مبدأ یا در داخل کشور منهدم کرده‌اند، با این‌حال مجموعه مجاهدت‌های اعلام شده و ناشده خود را توجیه‌گر وقوع حتی یک رویداد تلخ و تأسف‌بار تروریستی نمی‌دانند. لذا هم‌زمان با ادامه تحقیقات همه‌جانبه پیرامون حادثه‌ اخیر، تأکید می‌کنند با افزایش و تقویت همکاری، همراهی و هم‌افزایی کلیه‌ اعضای جامعه‌ اطلاعاتی کشور و به‌کارگیری همه‌ تدابیر مقتضی، وظیفه‌ مقدس صیانت از امنیتِ کشور و مردم را بیش از پیش عمق و گسترش خواهند داد.
۹- تعهد نسبت به شناسایی و مجازات کلیه‌ عوامل دخیل در آن جنایت، همچون واقعه‌ سال گذشته، قطعی است؛ کما اینکه در این چند روز نیز با همکاری تنگاتنگ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی کشور، تعدادی از عناصر مرتبط با جنایت، شناسایی و بازداشت شده‌اند. مِن‌جمله کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی، مستقر در ایران و مرتبط مستقیم با مسئول عملیاتی داعش (در سوریه و افغانستان) به فضل الهی شناسایی و دستگیر 
شد. 
۱۰- از رژیم ایالات متحده که پدیدآورنده‌ داعش است و پس از انهدام آن توسط جبهه‌ مقاومت اسلامی، اکنون در پی «احیای جسد متعفن» آن است، مسلماً انتظاری نیست. اما سکوت مدعیان اروپایی مبارزه با تروریسم در پیرامون عملیات تروریستی اخیر همراه با پای‌کوبی مستانه‌ رسانه‌های وابسته به آن‌ها در این قبال، نه تنها مصداق واضح دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه‌ آن‌هاست، بلکه می‌تواند آدرسی دیگر از باشگاه آفریننده و حامی تروریسم تکفیری را نشان دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی