[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کاروان نور در محضر سیدالشهدا(ع)، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
آیین اعزام کاروان موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) شهرداری‌ شیراز به مرز شلمچه برگزار شد. این مراسم با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس و جمعی از مدیران با حضور پر شور مردم و همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.

 توفیق خدمت‌گذاری به زوار اباعبدالله(ع)

شهردار شیراز در این آیین با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حمله تروریستی، اظهار کرد: امروز مراسم بدرقه خادمینی برگزار شده که وظیفه خدمت‌رسانی به زائرانی که به صورت میلیونی از مرز ایران به سمت کربلا و نجف اشرف عبور می‌کنند را برعهده دارند. محمدحسن اسدی خاطر نشان کرد: توفیق خدمتگذاری به زوار اباعبدالله الحسین(ع) طی سال‌های اخیر برای شهرداری شیراز در مرز شلمچه ایجاد شده و ماه‌هاست که این برنامه توسط وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و شهرداری کلان‌شهرها تدارک دیده شده است که شهرداری شیراز نیز در جلسات متعددی که در تهران در این‌باره برگزار شده، حضور داشته است. او با تقدیر از تلاش حوزه خدمات شهری، مدیریت پسماند، اتوبوس‌رانی، آتش‌نشانی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و همه دست‌اندرکاران اجرایی موکب حضرت احمدبن‌ موسی(ع)، عنوان کرد: چند صد نفر از پاکبانان، رانندگان و آتش‌نشانان توفیق خدمت به مدت ۲۰ روز خدمت‌رسانی در این موکب را دارند؛ هرساله جو‌ی علوی در مرز شلمچه حاکم است و برای ما نیز مایه توفیق است که در این فضا خدمات‌رسانی کنیم. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز ادامه داد: سال گذشته شهرداری این کلان‌شهر خدمات خوبی را ارائه داد و در خدمات‌رسانی رتبه برتر را کسب کرد. اسدی همچنین از احداث سازه دائمی موکب احمدبن موسی(ع) با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در مرز شلمچه خبر داد و گفت: واگذاری زمین این موکب در سال‌های گذشته انجام‌ شده است. او یادآور شد: سازه این موکب به صورت کانکسی، موقت ‌و چادری است که امسال پس از اتمام مراسم اربعین حسینی، موکب دائمی ساخته خواهد شد.

 رزمایشی عظیم از امت بزرگ اسلام

نماینده مردم شیراز و‌ زرقان نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از مجموعه مدیریت شهری و شهردار شیراز در خصوص فراهم کردن این مجال برای زائران حسینی که بتوانند از ظرفیت‌های شهرداری شیراز استفاده کنند، قدردانی کرد. ابراهیم عزیزی افزود: بی‌شک تمام دلدادگان حسینی باید در جهت این رزمایش بزرگ امت اسلام در همه ابعاد و ظرفیت‌های میسر تلاش کنند. او اضافه کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی دو جلسه در خصوص اربعین برگزار شد و اغلب وزرا و مسؤولین مربوطه برای برگزاری هر چه بهتر اربعین فراخوانده شدند. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، بهداشت، درمان و در بخش‌های پزشکی و خدماتی در موضوعات هوایی، گذرنامه، امنیت مرز و تردد با رویکرد هوشمندانه برخورد شود.

 تکریم خدمات شهرداری در مناسبت‌های ملی و مذهبی

عزیزی یادآور شد: شهرداری شیراز با سابقه و آمادگی بسیار خوبی که از این جهت دارد پیشتاز است و به نظر می‌رسد برای آمادگی در این موضوع تلاش خوبی تدارک دیده است. این عضو خانه ملت گفت: قطع به یقین تمام زائرین اربعین حسینی دعاگوی تلاش‌های شهرداری خواهند بود. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم از تلاش‌ها و‌ زحمات شهرداری شیراز در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی تقدیر کرد و گفت: خدمات شهرداری محدود به مرزها و حریم شهرها نیست. قادری با تصریح بر این نکته که حضور در این راهپیمایی تنها بعد مذهبی ندارد؛ بلکه ابعادی نظیر سیاسی، انسانی و فرهنگی دارد، افزود: اینکه همه دلدادگان امام حسین(ع) از اقصی نقاط دنیا در این چند روز عازم کربلا می‌شوند و در این راهپیمایی با شکوه حضور پیدا می‌کنند، در واقع نوعی تألیف قلوب ایجاد می‌شود و  قطعاً آثار و برکات زیادی به همراه دارد. او ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی امکانی فراهم شود که این راهپیمایی هر ساله پر شورتر و موجب تمایل بیشتر زائرانی از کشورهای بیشتر شود.

 قدردانی مسئولان کشوری از خدمت‌رسانی شهرداری شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم یکی از شئونات عمل به همراهی با سالار شهیدان را جلوه زیبای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ذکر و عنوان کرد: خدمت‌رسانی موکب احمدبن موسی(ع) در سال گذشته در مرز شلمچه موجب تجلیل از سوی مسؤولان وزارت کشور شد. مسعود زارعی ادامه داد: ۷۰۰ نفر از نیروهای شهرداری ازجمله پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان راهی مرز شلمچه شده و در موکب احمدبن موسی(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران، مستقر می‌شود. او اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز امسال نیز همانند سال‌های گذشته با مصوباتی که در دستور کار قرار داد، حمایت کامل از انجام این کار بزرگ کرد. این نماینده پارلمان شهری کلان‌شهر شیراز عنوان کرد: موکب‌هایی در این مسیر در سطح شیراز برای استراحتگاه زائران در سال گذشته شکل گرفت که امسال نیز برپا خواهد شد. معاون شهردار شیراز نیز در این آیین از اعزام ۷۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان و دیگر مجموعه‌های شهرداری این کلان‌شهر با یکصد دستگاه اتوبوس و تجهیزات مورد نیاز به مرز شلمچه خبر داد.

 بزرگترین کاروان کشور متعلق به شهرداری شیراز

غلام‌رضا غلامی ادامه داد: بزرگترین کاروان اعزامی کشور در مرز شلمچه از سوی شهرداری شیراز پیش‌بینی شده که معین سایر شهرها نیز هست. او اضافه کرد: با همت شورای اسلامی شهر شیراز نیز مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید و ۴۵ میلیارد تومان برای ساخت دائمی موکب احمدبن موسی(ع) اختصاص داده شد که با دستور شهردار کلان‌شهر شیراز پس از ایام اربعین حسینی، در دستور عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: علاوه بر کار معنوی، به همت شهرداری شیراز کار بزرگی انجام شد و این کار بزرگ در مصوبات امسال ستاد اربعین کشور به تصویب رسیده و آن هم از مرز شلمچه و سایر مرزها، اتوبوس‌های ما می‌توانند زائران را به نزدیکترین شهر که دارای پایانه است، انتقال دهند. بنا به اظهار غلامی؛ سال گذشته ۴۰ دستگاه اتوبوس ما مرز شلمچه تا بصره را طی کردند و پس از ۱۲ سال برای اولین‌بار این اتفاق افتاد.

 پرچم‌داری شهرداری شیراز در مرز شلمچه

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس هم در این آیین با بیان اینکه حضور در جمع خدام و زائرین کربلای معلی جنس متفاوتی دارد، بیان کرد: با رویکرد جدیدی که در شهرداری ‌‌و شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد شده است، در اربعین امسال خدمات‌رسانی علاوه بر مرز شلمچه در کربلای معلی هم ارائه می‌شود. هاشم جمالی با قدردانی از خدمات‌رسانی شهرداری شیراز در ایام اربعین گفت: پرچم شهرداری شیراز در مرز شلمچه بالا خواهد بود و خدماتی که این مجموعه در این ایام به زائرین ارائه می‌کند، بی‌نظیر است. او افزود: سال گذشته اگر موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه برپا نبود شاهد جان باختن تعدادی از زوار بودیم؛ چراکه در شرایط سخت و گرمای شدید، اتوبوس‌های شهرداری شیراز زائرین اربعین را به خاک عراق رساندند. جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ادامه داد: در شهرداری و شورای اسلامی شهر، این تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی خدمات گسترده‌تری به همه زائران سیدالشهدا ارائه شود. بنابراین گزارش؛ در پایان این آیین، استاندار خوزستان در ارتباط تصویری با شهردار شیراز، از اقدامات و خدمات شهرداری شیراز به زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه قدردانی کرد.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی