[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امنیت شیراز آسان‌تر از تأمین امنیت دمشق است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: جوانانی که امنیت را به دمشق برگرداندند، قطعاً در حفظ امنیت شهر شیراز و حریم سومین حرم اهل بیت(ع) در نخواهند ماند. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به حادثه تروریستی یکشنبه گذشته ۲۲ مرداد در حرم شاهچراغ(ع) افزود: کوردلان خفاش‌صفت در حرم امن مردم بی‌گناه را می‌کشند و نابینا در دنیا و با همان چشم کور روانه آخرت می‌شوند. وی با بیان اینکه تکلیف پیروان و دشمنان حق در این شرایط مشخص است، اظهار کرد: اگر دشمن ظلم کند و خون بی‌گناهان را به زمین بریزد، اما مسیر مشخص و روشن است.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: حرم اهل بیت(ع) در شیراز طی ۱۰ ماه ۲ بار مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است. دشمن دانسته که فارس و شیراز در دفاع از حرم در جبهه مقاومت خوش درخشید و میدان‌داری کرد و نزدیک به هزار نفر از شیراز داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به جبهه مقاومت تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی رهسپار شدند. وی اضافه کرد: دشمن خیال می‌کند که امنیت از شهر ما با این حمله‌ها می‌رود، اما خیال باطلی است؛ مطمئن باشید کسانی که امنیت را به دمشق آوردند، در دفاع از امنیت شهرشان در نخواهند ماند.
آیت‌الله دژکام گفت: در صحنه یکشنبه گذشته این حرم مطهر مجدداً دیدیم که مردم پای کار آمدند و یک جوان برومند، یکی از نژاد آرش و مدافعان حریم ایران و اسلام و آزادمردی قوی با ‌دست خالی تروریست مسلح را زمین‌گیر کرده و اسلحه را از او می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: این مرد دلیر نماد شیرمردان ایرانی است؛ فردی که خود را خادم حرم می‌داند و در زمان خطر مرد میدان است.
وی با بیان اینکه این حادثه تروریستی مردمی بودن امنیت را نشان داد، گفت: ایران برای دفاع از ارزش‌های انقلابی هزاران هزار جوان دارد که حتی کسی آنها را نمی‌شناسند که برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی جان‌فشانی می‌کنند.
امام‌جمعه شیراز افزود: بنیاد کفر استکبار آمریکا، اسرائیل، داعش و... با دست قدرتمند این ملت به هم ریخته خواهد شد.
وی، یاد شهید عباسی و جهانگیری را گرامی داشت و گفت: شهادت در وسط میدان دفاع از حریم الهی لیاقت می‌خواهد و از این بابت که این افراد مثل مولایشان علی به شهادت رسیدند، به خانواده‌های آنها تبریک باید گفت؛ زیرا این افراد شهید میدان دفاع از حریم اهل بیت(ع) شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زمینه گناه در فضای مجازی فراهم است، اما اجازه نداریم خود و دیگران را به گناه آلوده کنیم. تقوا همین است که انسان در هر زمان از خود مراقبت کند.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: ۳۱ مرداد روز صنایع دفاعی است. عزتمندی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی به واسطه فعالیت نخبگان را به چشم می‌بینیم. افراد گمنام در صنعت دفاعی کشور ناشناخته در حال تولید پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستند و تلاش این قشر گمنام جای تشکر و قدردانی دارد.
وی اظهار کرد: ۲۸ مرداد، یادروز اتفاق تاریخی است که در سال ۳۲ دولتی ملی در کشور داشتیم که با کودتای انگلیسی و آمریکایی‌ها نابود شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه شاه دست‌نشانده استکبار بود، افزود: اینکه امروز سران استکبار به هر دری می‌زنند که کشور ما به هم بریزد، به همین دلیل است که دیگر دستی در این کشور ندارند و ملت ما طی بیش از چهار دهه گذشته با پذیرش ولایت الهی از کشورشان مستقل دفاع می‌کنند.
وی با بیان اینکه روز دوشنبه هفته آینده روز جهانی مسجد است، گفت: یک مسجد داریم که در چنگال صهیونیست‌ها اشغال است و روزی آنها این مسجد را آتش زدند و این آتش خاموش نمی‌شود تا روزی که رژیم صهیونسیتی از روی زمین محو شود. وی ادامه داد: سی مرداد امسال جبهه مقاومت در شیراز سامان‌دهی خواهد شد و سربازان دفاع از مسجد صف خواهند کشید و در مقابل دشمنی که می‌خواهد مسجد را بسوزاند یا این مکان مقدس را محل ترور قرار دهد را محکوم خواهند کرد.
امام‌جمعه شیراز بیان کرد: روز اول شهریور نیز روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک در تمام دنیا نام‌گذاری شده است. تعبیر غربی‌ها نسبت به ابن سینا پرنس علوم است و هنوز این دانشمند می‌درخشد و دانشگاه‌های بزرگ دنیا تصویر شرقی و ایرانی ابن سینا را مقابل دانشگاه‌های خود نصب کرده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی