[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

جوانان آینده‌ساز ایران اسلامی هستند، روزنامه شیراز نوین

مراسم اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس در قالب طرح حامیم ۲ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان برگزار شد. در این مراسم پس از ارائه گزارشی از فرایند برگزاری توسط دکتر عبدالعزیز فاضلی مدیر اجرایی دوره، نماینده طرح حامیم 2 در نهاد رهبری استان فارس با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در حین برگزاری دوره حامیم بیان نمود: شاخصه مهم دوره در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس وجود اساتیدی بود که همگی باعث افتخار استان هستند.
دکتر محمد نیکبخت افزود طرح حامیم ۲ در سطح استان فارس توسط دانشگاه‌های مختلف استان برگزار گردید که جمعاً حدود ۶۰۰ دانشجو در این طرح حضور یافتند. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا پیش از مهرماه نمرات دوره به معاونت‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود تا امکان تطبیق دروس دانشجویان فراهم گردد.
دکتر نیکبخت با اشاره به نتایج دوره حامیم اظهار نمود: پس از پایان دوره تازه کار دانشجویان شروع شده و انتظار داریم که دانشجویان ارتباط خود را با دفاتر نهاد و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه خویش مستمر و مدام حفظ نمایند و ما به دانشجویانی که در این دوره حضور داشتند، از این پس به چشم همکاران نهاد و معاونت فرهنگی نگاه می‌کنیم. نیکبخت حضور فرهنگی و مؤثری که با توجه به توانمندی یک‌هفته‌ای توسط دانشجویان کسب شده است را موتور محرکه آغاز کار دانشجویان در واحدهای دانشگاهی‌شان دانست و گفت: از آنجا که فضای دانشگاه آزاد متفاوت با سایر دانشگاه‌هاست، قطعاً شما با شرکت در این دوره می‌توانید با آموخته‌هایتان در این فضا کار کنید و نهاد استان هم مجدانه پشتیبان و حامی شما در راستای طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی‌تان در واحدهای دانشگاهی خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد حس خانواده بودن در بین دانشجویان و اساتید در این دوره اظهار نمود: یکی از نکات بسیار شیرین این دوره ایجاد حس خانواده بودن در بین شرکت کنندگان بود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی یعقوبی افزود: خداوند در قرآن از نعمت‌ها یاد می‌کند و می‌فرماید نعمت‌های خدا را ذکر کنید و به تعبیری دیگر امر به شکرگزاری این نعمت‌ها می‌فرماید. ما نیز در این دوره حامیم نعمت‌های ویژه‌ای را شاهد بودیم که یکی از نعمت‌های بزرگ نعمت جوانی، نعمت سلامت و نعمت حضور در فضای علمی فرهنگی و دانشگاهی است. وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که انسان وقتی نعمتی دارد، صاحب آن نعمت که خداوند متعال است را بشناسد و حقی را که او به گردن ما دارد، به پاس این نعمت، یعنی حق شکرگزاری را ادا کند و شکرگزاری جوانی و سلامت آن است که انسان عمر خویش را در راه اطاعت و بندگی خدا صرف کند.
دکتر یعقوبی نعمت حضور اساتید توانمند در این دوره را نیز یادآور شد و گفت: شکر این نعمت آن است که در طول سال تحصیلی و با توجه به مسئولیت اجتماعی که همه ما داریم، در واحدهای خود نقش آفرین باشیم.
رئیس نهاد رهبری استان فارس طرح حامیم را نقطه آغازی برای فعالیت‌های بیشتر دانشجویان دانست و افزود: در مجموعه نهاد در نظر داریم که به شیوه‌های مختلف این طرح را در طول سال تداوم دهیم؛ مثلاً در قالب طرح حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بتوانیم استمرار کار فرهنگی را شاهد باشیم.
دکتر یعقوبی ضمن تشکر از همکاران برگزارکننده این دوره اظهار نمود: این دوره حرکتی است که در راستای تربیت دانشجوی تراز صورت پذیرفته است؛ زیرا شما دانشجویان در عصری حضور دارید که مهم‌ترین دوران تاریخ است و به تعبیر مقام معظم رهبری پیچ تاریخی است. در این دوره اگر نقش و قدرت تأثیرگذاری ما کم باشد و دچار آسیبی بشویم، تک‌تک ما مسئولیم. وی یادآور شد که هدف نهایی از این حرکت رسیدن به قله که همانا زمینه‌سازی برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، می‌باشد.
در بخش دیگری از این مراسم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ضمن اشاره به فراز دوم بیانیه گام دوم انقلاب که توصیه مقام معظم رهبری به جوانان است اظهار نمود: اگر بخواهیم کل بیانیه را خلاصه کنیم، در همین بخش دوم خلاصه می‌شود و تأمل بر این بخش می‌تواند ما را برای کنشگری در گام دوم انقلاب آماده کند.
دکتر علیرضا بیابان‌نورد ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری طرح حامیم ۲ به دانشجویان توصیه کرد که سخنان رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را مدنظر قرار دهند؛ چراکه مقام معظم رهبری در آن بیانات از جوان یک خواسته داشتند و آن این بود که به امام خمینی(ره) به عنوان یک نرم‌افزار نگاه کنیم؛ ‌نرم افزاری که گام به گام ما را به اهداف انقلاب نزدیک می‌کند.
دکتر بیابان‌نورد افزود: نسخه اصلی نجات‌بخش همیشگی تاریخ، ایمان و امید است که در سیره امام خمینی(ره) در مقاطع مختلف اوج ایمان و امید مشهود است.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بازدیدی از محل برگزاری دوره حامیم 2 در دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان، این دوره را یکی از موفق‌ترین دوره‌های کادرسازی از میان جوانان دانست و گفت: این جوانان با آموزه‌هایی که در این دوره‌ها می‌آموزند، فردا جای ما را پر می‌کنند.
دکتر محمدرضا قائدی اظهار نمود: حضور در این دوره یادآور دوره‌های دهه ۷۰ است که خود ما در این چنین دوره‌هایی شرکت می‌نمودیم و مدیون برگزاری و حضور در این دوره‌ها هستیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس افزود: قطعاً این جوانان در آینده جای ما را پر خواهند کرد و مدیران موفق جامعه آینده خواهند بود. شایان ذکر است در پایان این مراسم از اساتید دوره و همچنین دست‌اندرکاران و دانشجویان همکار در برگزاری، با اهدای لوح و هدایای یادبود تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی