[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گسترش چتر حمایتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: فعالیت در راستای تحقق شعار سال و حمایت عدالت‌محور از بیماران به عنوان اصلی‌ترین اهداف بیمه سلامت برشمرده می‌شود. دکتر علی محمد جعفرپور صبح شنبه 28 مردادماه با عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، از خبرنگاران به عنوان بازوان پرتوان بیمه سلامت در تنویر افکار عمومی یاد کرد و افزود: جمعیت افراد تحت پوشش بیمه سلامت در سطح استان بیش از 2میلیون و هفتصدهزار نفر است که بیش از نیمی از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه ششصدهزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار دارند، اظهار داشت: بیش از 300هزار نفر از افراد تحت پوشش از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که تعداد زیادی هم از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شده و بیشترین آمار بیمه‌شدگان را صندوق روستایی به خود اختصاص می‌دهد.
او تصریح کرد: مجموعه بیمه سلامت در پرداخت هزینه‌ها رویکرد شفاف‌سازی را دنبال می‌کند و در پاسداشت و صیانت از منابع بیت‌المال با دقت نظر دوچندانی عمل می‌نماید.
این مقام مسئول از عزم راسخ برای برطرف‌سازی چالش‌ها و بهبود عملکرد بیمه سلامت خبر داد و افزود: در اوایل سال جاری سه دهک اول به صورت رایگان از پوشش‌های حمایتی بیمه سلامت برخوردار شدند و با گذشت چند ماه، دهک‌های چهارم و پنجم نیز به این جمع پیوسته و سایر دهک‌ها نیز از تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای بهره‌مند شدند.
دکتر جعفرپور با تأکید بر این موضوع که تحقق شعار سال چراغ راه فعالیت بیمه سلامت است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که اقشار کم‌برخوردار و متوسط جامعه با آن روبه‌رو هستند، بیمه سلامت رویکرد ارائه خدمات رایگان و تخفیف‌های ویژه را در دستور کار قرار داد. با اتخاذ این راهکار، بیمه سلامت کوشیده است تا از جامعه در برابر تنش‌های تورمی با ارائه بیمه رایگان و تخفیف‌های ویژه حمایت کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در بخش دیگری از سخنانش از تجلیل قرارگاه جوانی جمعیت از بیمه سلامت خبر داد و افزد: در حوزه درمان ناباروری خدمات مطلوبی به جامعه ارائه می‌شود که سکان‌دار این فرایندها را بیمه سلامت برعهده دارد.
او با یادآوری این موضوع که بسته خدماتی بیماران صعب العلاج سیر صعودی داشته، بیان داشت: طی ماه‌های اخیر، در حوزه حمایت از بیماران صعب‌العلاج گام‌های مؤثری برداشته شده و بسیاری از این دسته بیماران تحت پوشش چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند. در ابتدا 27 بیماری در سامانه‌های بیمه سلامت تعریف شده بود و امروزه در حدود 120 بیماری صعب‌العلاج در سبد حمایتی و سامانه‌های بیمه سلامت قرار گرفته و مابقی از بخش خسارات متفرقه پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به این موضوع که هزینه‌های درمانی بیماران خاص بسیار سنگین است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا یارانه‌های حوزه بیمه‌ای به صورت هدفمند و عدالت‌محور پرداخته شود و تمهیداتی اندیشیده شده تا هزینه‌های بیماران خاص تا جای امکان تحت پوشش قرار گیرند.
دکتر جعفرپور با اشاره به این موضوع که خدمات هوشمند بیمه سلامت منحصر به نسخه الکترونیک نمی‌شود، اظهار داشت: قرارداد الکترونیک با حوزه‌های پزشکی و دارویی در ماه‌های اخیر توسعه یافته و مراجعه‌های حضوری به حداقل رسیده است.
وی با بیان اینکه تقریباً همه مراکز درمانی بخش خصوصی تحت قرارداد با بیمه سلامت درآمده‌اند، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه به این موضوع تأکید شده است که پروانه فعالیت مراکز درمانی که تحت قرارداد با بیمه‌ها نیستند، تمدید نشود و بیمه سلامت نیز شرایطی را مهیا کرده است تا مراکز درمانی و دارویی برای عقد قرارداد تشویق شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس اعلام کرد: مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تا مراکزی که هنوز تحت قرارداد با بیمه سلامت نیستند، دعوت به همکاری شده و به نتایج مثبتی در این حوزه دست یافته ایم. در این زمینه میانگین ثبت قرارداد استان فارس به مراتب از متوسط کشوری بالاتر است و هیچ موردی وجود ندارد که برای همکاری پشت خط انتظار معطل مانده باشد.
وی در ادامه افزود: مصدومان حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و روند درمانی آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید به صورت رایگان انجام می‌شود.
دکتر جعفرپور در ادامه با اشاره به این موضوع که بیشترین گلایه‌های مردمی مربوط به نحوه دهک‌بندی است، اظهار داشت: بیمه سلامت دخالتی در دهک‌بندی‌ها نداشته و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کند.
این مقام ارشد حوزه بیمه اظهار داشت: کارشناسان بیمه سلامت در سامانه 1666 به صورت بیست و چهار ساعته پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادات هستند. مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری‌اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد» در نظام سلامت کشور اجرایی شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی