[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایمن‌سازی با کمپین «شیراز قدردان شماست»، روزنامه شیراز نوین

کمپین تبلیغاتی و فرهنگی «شیراز قدردان شماست» توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حال اجراست. کمپین شیراز قدردان شماست با توجه به نقش فرهنگ‌سازی در حمل و نقل توسط این معاونت برنامه‌ریزی و تدوین شده است. در این طرح که از تیرماه سال جاری با اکران گسترده تبلیغات محیطی با محتوای اخلاقی و ادبیاتی محترمانه در بلوارهای اصلی شیراز آغاز شده، ارتقای فرهنگ ترافیکی مورد توجه قرار گرفته است. این کمپین بخشی از رسالت معاونت حمل و نقل و ترافیک به عنوان مجموعه ای تأثیرگذار که با ترافیک شیراز به صورت مستقیم مرتبط و متصل است، انجام می‌شود.
هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک در کشور ما و به خصوص در کلان‌شهر شیراز به مسئله‌ای بسیار حساس تبدیل شده است؛ به طوری که ذهن اکثر مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است. معاون شهردار شیراز اضافه می‌کند: با توجه به اینکه تحقیقات نشان داده‌اند که عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده، در این کمپین تلاش شده است راهکارهای ارتقای سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان با زبانی متفاوت در شیراز اکران شود. کمپین «شیراز قدردان شماست» می‌خواهد با رعایت نکات ترافیکی و فرهنگی یک رانندگی اصولی و با رعایت حقوق و احترام به یکدیگر برای مردم شیراز ارائه نماید. هادی شه‌دوست شیرازی ادامه داد: در این کمپین برای انواع رسانه‌های مجازی، آنلاین و محیطی در قالب‌های مختلف و موضوعاتی آموزشی و آگاهی بخشی که برای شهروندان و مخصوصاً جوانان و نوجوانان موردتوجه بوده، تولید محتوا انجام شده است.
وی اعلام کرد: علاوه بر تبلیغات محیطی، انواع ویدئوهای تولیدی کوتاه مردمی، همکاری همیاران ترافیک جهت ارائه نکات آگاهی‌بخشی و ایمنی، تولید اینفوگرافیک‌ها، عکس‌نوشت‌‌ها، آموزش‌های میدانی و خیابانی، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز فارس، چهره‌های مردمی و شخصیت‌های تأثیرگذار نیز برنامه‌ریزی شده است. شه‌دوست شیرازی با اشاره به اهمیت توجه به نسل جدید در فرهنگ‌سازی، عنوان کرد: در این کمپین همراهی گروه سنی اثرگذار جوان مد نظر قرار گرفته و برنامه‌های متعددی برای آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان و نوجوانان تدوین شده است. این مدیر شهری افزود: در بخش‌های دیگر کمپین «شیراز قدردان شماست» سایر مدل‌های حمل و نقلی نظیر اتوبوس و تاکسی‌ها، مترو و خودروهای باربری درون شهری نیز به این طرح اضافه خواهند شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: نتایج حاصل از تحلیل و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در میان تدابیر و سیاست‌های مختلف برای بهسازی رفتار و فرهنگ ترافیکی در راستای بهبود ایمنی و روان‌سازی حمل و نقل، عنصر «آموزش و فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف جامعه» بیشترین سهم را در میان مؤلفه‌های دیگر داراست و در این راستا هدف اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، آگاهی‌بخشی به شهروندان شیراز است تا ضمن اصلاح خرده‌رفتارهای ترافیکی بتوانیم با آرامش و حفظ احترام در شرایط و حوادث ترافیکی به یکدیگر کمک کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی