[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نایابی زمین، تأخیر مسکن ملی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در این استان، ابراز امیدواری کرد که تا دهه مبارک فجر امسال، حداقل ۸۰۰۰ واحد در شهرهای مختلف آماده تحویل به متقاضیان شود. محمودرضا طالبان در اجلاس شورای اسلامی فارس در شیراز، ضمن تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) بیان کرد: در این بازدیدها به دنبال این هستیم تا با حضور در محل اجرای هر پروژه، از نزدیک مسائل و مشکلات احتمالی را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
او ادامه داد: هم‌اینک در برخی شهرهای استان از جمله اقلید، آباده و ارسنجان، پروژه‌های نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی داشته که امیدواریم این بازدیدهای میدانی کمک کند در آن شهرهایی که کار به کندی پیش می‌رود، موانع برداشته شده و کارها سرعت گیرد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس، سهم این استان از طرح نهضت ملی مسکن را ۲۴۰هزار واحد برشمرد و گفت: بر اساس ثبت‌نام‌ها و پالایش‌های انجام شده، در استان ۱۴۰هزار واحد مسکونی در قالب این طرح باید ساخته شود.
طالبان افزود: از این ۱۴۰هزار واحد، ۷۵هزار واحد باید در شهرستان شیراز احداث شود که تاکنون برای ۲۵هزار واحد زمین تأمین شده است.
او با بیان اینکه تا اواخر سال ۱۴۰۰ در استان حدود ۴۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده بود، گفت: این میزان به حدود ۴۸۰۰ هکتار رسیده که بیشترین میزان تأمین زمین در کشور مربوط به استان فارس است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه بیشترین توافق‌های انجام شده با بخش‌های خصوصی و دولتی در بحث تأمین زمین نیز متعلق به استان فارس است، گفت: تاکنون افزون بر ۲۱۰۰ هکتار از این زمین‌ها در قالب توافق با بخش‌های خصوصی و دولتی تأمین شده و در خدمت طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.
طالبان گفت: بحث تأمین زمین در استان تقریباً حل شده و فقط در شیراز با موانعی مواجه هستیم که امیدواریم این موانع با طرح در شورای عالی محیط زیست حل و فصل شده و زمین مورد نیاز در این کلان‌شهر نیز در اختیار مردم قرار گیرد.
او افزود: هم اینک در برخی شهرهای استان مانند شیراز و مرودشت و چند شهر دیگر برای اجرای پروژه‌های مسکن پیمانکار گرفته‌ایم و در سایر شهرها نیز حدود ۳۵هزار واحد در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است. طالبان با بیان اینکه راه و شهرسازی تنها متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیست، بلکه مجموعه‌های دیگر اعم از آب، برق، گاز، شوراها و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز باید پای کار باشند، گفت: در فارس انصافاً تاکنون شاهد همکاری و تعامل خوب این مجموعه‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده‌ایم. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روند اجرای برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به‌گونه‌ای است که می‌توان امیدوار بود که تا دهه مبارک فجر امسال در بسیاری از شهرها حداقل هشت‌هزار واحد را بتوانیم تحویل مردم دهیم. مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین با بیان اینکه هیچ پروژه راه‌سازی در استان متوقف نیست، عنوان کرد: به جز آزادراه، هم‌اینک ۹۲۳ کیلومتر پروژه راه‌سازی در این استان در دست اجراست که از این میزان ۵۷۲ کیلومتر آن راه اصلی است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی