[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چوروس سیب‌زمینی ، روزنامه شیراز نوین

چوروس سیب‌زمینی یکی از پیش‌غذاهای خوش‌مزه بین‌المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. اگر پیش‌غذاهایی مثل سیب‌زمینی تنوری و سیب‌زمینی سرخ‌شده را می‌پسندید، مطمئناً از طعم این پیش‌غذای خوش‌مزه نیز لذت خواهید برد. البته چوروس سیب‌زمینی به دلیل اینکه یک پیش‌غذای سوخاری به همراه سس پنیر است، از آن به‌عنوان یک غذای کامل نیز می‌توانید استفاده کنید، چون دارای کالری بالایی است. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
سیب‌زمینی:    33 عدد متوسط
تخم مرغ: 3 عدد
پنیر پارمزان:    100 گرم
آرد  برنج: 1 لیوان
نمک:1 قاشق چای‌خوری
مواد لازم سس پنیر
خامه  ترش:    200 میلی لیتر
پنیر خامه‌ای: 1 قاشق غذاخوری
نمک: یک‌دوم  قاشق چای‌خوری
پنیر موزارلا:    200 گرم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه چوروس سیب‌زمینی مجلسی ابتدا سیب‌زمینی‌ها را تمیز می‌شوییم و داخل یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم، سپس تا یک بند انگشت سطح روی آنها آب می‌ریزیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا آب‌پز شوند.
 مرحله دوم
حالا سیب‌زمینی‌ها را در آبکش قرار می‌دهیم تا خنک شوند، سپس پوست روی آنها را گرفته و در کاسه‌ای قرار می‌دهیم. در ادامه سیب‌زمینی‌ها را با گوشت‌کوب به طور کامل له می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
 مرحله سوم
در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی می‌شکنیم و در صورت سالم بودن به سیب‌زمینی اضافه می‌کنیم و آرد برنج و پنیر پارمیزان رنده‌شده را نیز به مواد می‌افزاییم؛ کاملاً مواد را زیر و رو می‌کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.
 مرحله چهارم
سپس کف یک سینی مناسب را چرب می‌کنیم و یا درون آن کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. در ادامه مایه چوروس را داخل یک قیف یک‌بار مصرف می‌ریزیم و ماسوره شیرینی بامیه را روی قیف قرار می‌دهیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله مایه چوروس را به اندازه 3 تا 5 سانتی‌متر روی سینی قیف می‌زنیم، سپس سینی را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت داخل فریزر قرار می‌دهیم تا مواد قیف‌زده نیمه‌فریز شده و حالت ظاهری خود را حفظ کنند.
 مرحله ششم
پس از گذشت زمان استراحت مایه، فر را روشن می‌کنیم و روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا گرم شود. سینی را از فریزر بیرون می‌آوریم و کره را آب می‌کنیم؛ با قلم داخل آن می‌زنیم و روی چوروس‌ها می‌کشیم.
 مرحله هفتم
حالا سینی را داخل فر قرار می‌دهیم تا به مدت 20 دقیقه بپزند. برای تهیه سس خامه ترش، پنیر خامه‌ای را داخل قابلمه‌ای می‌ریزیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم و کمی هم می‌زنیم تا داغ شود و بعد پنیر موزارلا را به آن اضافه می‌کنیم.
 مرحله هشتم
سپس آرام هم می‌زنیم تا پنیرها آب شود و سس به غلظت مطلوب برسد و در آخر کمی نمک به سس اضافه می‌کنیم و قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم و سس را در ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم؛ حالا چوروس‌ها را در بشقابی می‌چینیم و همراه با سس میل می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی