[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌‌پزشکی شیراز خبر داد: در ردیف ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان جای گرفتیم، روزنامه شیراز نوین

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌‌پزشکی شیراز خبر داد: 
در ردیف 1000 دانشگاه برتر جهان جای گرفتیم

دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شد در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ شانگهای، در ردیف هزار دانشگاه نخست جهان جای گیرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون آموزشی دانشگاه رتبه‌بندی شانگهای را یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی عنوان کرد که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، در سطح بین‌‌المللی منتشر شد و پس از آن به ‌طور سالانه به‌روز می‌شود. دکتر «محسن رازقی» با بیان اینکه این نظام رتبه‌ بندی یک سازمان مستقل در زمینه اطلاعات آموزش عالی است و از نظر قانونی تابع هیچ دانشگاه یا سازمان دولتی نیست، افزود: این مرکز به ‌عنوان یک مرکز پیشرو و قابل اعتماد برای رتبه‌‌بندی دانشگاه‌‌های جهان شناخته می‌شود.
او با اشاره به موفقیت این دانشگاه همراه با دو دانشگاه علوم پزشکی پایتخت شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در این رتبه‌بندی معتبر علمی اظهار کرد: در این رتبه‌بندی، چهار معیار کیفیت آموزش، کیفیت در زمینه اعضای هیئت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه، در قالب 6 شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز ضمن اعلام این خبر، این دستاورد را حاصل تلاش اساتید، دانشجویان و محققان توانمند دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز در ارائه آموزش‌های باکیفیت و انجام تحقیقات ارزشمند در حیطه‌های بالینی و علوم پایه سلامت و انجام طرح‌های کاربردی دانست و از اساتید و دانشجویان دانشگاه به پاس تلاش مستمر در این زمینه و کسب این موفقیت، تقدیر کرد. دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با حدود ۱۰هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف و نزدیک به هزار عضو هیئت علمی و 17 دانشکده مستقر در شیراز و شهرستان‌های استان فارس، دارای حدود هشت دهه پیشینه آکادمیک بوده و به عنوان یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور شناخته می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی