[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه بورک هویج ، روزنامه شیراز نوین

بورک هویج یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و ساده کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک هویج در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
خمیر یوفکا: ۶ تا ۸ عدد
هویج: ۳ عدد
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد بزرگ
نمک، فلفل سیاه و روغن:    به مقدار کافی
مواد رومال
تخم‌مرغ: ۱ عدد
روغن: ۱ استکان
شیر: ۱ استکان

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بورک هویج به روش ترکیه‌ای در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب می‌ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک شود.
 مرحله دوم
در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه می‌افزاییم و به خوبی تفت می‌دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه هویج ها را پوست گرفته و درون تابه رنده می‌کنیم، سپس کمی تفت می‌دهیم.
 مرحله سوم
حالا کمی نمک اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا آب اضافی درون تابه کشیده شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه برای تهیه سس تخم‌مرغ، روغن و شیر را به خوبی با هم ترکیب می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله یک عدد خمیر یوفکا روی سطح کار قرار می‌دهیم و روی آن از سس می‌مالیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت چرخ‌کرده و هویج به صورت طولی روی آن قرار داده و به صورت رولی خمیر را جمع می‌کنیم.
 مرحله پنجم
تمام خمیرهای یوفکا را به همین صورت آماده می‌کنیم، سپس یک قالب گرد را با کمی روغن چرب کرده و در ادامه خمیرهای رول‌شده را به صورت حلزونی درون قالب قرار داده و بینشان را با سس کاور می‌کنیم تا به هم بچسبند.
 مرحله ششم
در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود، سپس باقی‌مانده سس را به صورت پخش روی خمیر می‌ریزیم و درون فر قرار می‌دهیم تا روی بورک طلایی شود. در نهایت بورک هویج را به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی