[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مستند «آقامصطفی» منتشر شد، روزنامه شیراز نوین

مستند «آقا مصطفی» هم‌زمان با انتشار تقریظ‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «سرباز روز نهم»، در پایگاه اینترنتی عماریار منتشر شد.
به گزارش ایرنا، تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست»، دوشنبه ۳۰ مرداد در حاشیه نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور رونمایی شد.
این دو کتاب در موضوع شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است که تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر آنها توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد. کتاب سرباز روز نهم را نوید نوروزی و گروهی دیگر از نویسندگان گردآورده‌اند، این کتاب روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده است. کتاب اسم تو مصطفاست، زندگی‌نامه داستانی شهید صدرزاده به روایت همسرش سمیه ابراهیم‌پور است که به قلم راضیه تجار منتشر شده است.
در تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب آمده است: پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ قوی، فهم درست، روحیه‌ ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است؛ خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است.
مستند آقا مصطفی، حکایتی از جهاد فرهنگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است و روایتگر دنیای جوانانی شده که وی با روش‌های نامتعارف، آنان را به سوی پایگاه بسیج جذب کرده است؛ آنهایی که ابتدا او را تحقیر و حتی کتک زده‌اند و امروز همان بچه محل بسیجی دیروز، برایشان شده «آقا مصطفی».
مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در مراسم رحلت امام خمینی(ره)، در وصف شهید صدرزاده بیان داشتند: گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی بر می‌خیزد؛ از یک روستای اطراف شهرستان شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید که ما از این شهید در سرتاسر کشور بسیار داریم، این‌ها امید بخش است.
مستند آقا مصطفی به کارگردانی و نویسندگی سیدابراهیم بدرالدین و تهیه‌کنندگی سیدحمیدرضا حسینی مهر در مدرسه اندیشه و هنر(ماه) ساخته شده است. از دیگر آثاری که شهید صدرزاده را معرفی کرده می‌توان به عابدان کهنز، روزگار ابراهیم، غیور علوی، ملازمان حرم و فیلم دیپورت اشاره کرد.
علاقه‌مندان برای تماشای رایگان در قالب بلیت اختیاری این مستند ارزشمند، می‌توانند به سایت عماریار مراجعه کنند و کتاب سرباز روز نهم را از سایت انتشارات راه یار تهیه کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی