[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اگر این علائم را در دستگاه گوارش دارید سریع به پزشک مراجعه کنید، روزنامه شیراز نوین

مریم جامه شورانی، فوق تخصص گوارش و کبد درباره علائم و نشانه‌های ناراحتی گوارشی توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.
به گزارش صد آنلاین،  فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اگر فردی ناراحتی گوارشی مانند ترش کردن، یبوست، اسهال، آلرژی یا حساسیت غذایی، درد ناحیه شکم به مدت طولانی داشت باید به پزشک مراجعه کند.
مریم جامه شورانی با بیان اینکه بوی بدن دهان، گیر کردن غذا در گلو که تکرار شده باشد، نفخ و گاز ناراحت‌کننده، مشکل خواب یا بی‌خوابی و یا نوسانات وزن می‌تواند به دلیل بیماری‌های گوارشی باشد، اظهار کرد: درست است که کبد چرب شیوع خیلی فراوانی دارد، ولی چون درمان ساده و پیشگیرانه دارد کاملاً قابل برگشت به کبد سالم است.
وی تصریح کرد: افرادی که کبد چرب دارند باید استرس و نگرانی را از خود دور کرده و کاملاً آرامش داشته باشند و با پزشک مشورت و به صورت منظم تحت نظر باشند.
جامه ‌شورانی تصریح کرد: این بیماران باید توصیه‌های دارویی، تغذیه‌ای و ورزشی را رعایت کنند. این بیماری کمتر از ۲ تا ۴ ماه قابل برگشت خواهد بود.
وی افزود: اگر فرد روند زندگی سالم را ادامه دهد دیگر مبتلا به این بیماری نخواهد شد و کبد سال‌های سال سالم و خیلی خوب عمل خواهد کرد.
فوق‌ تخصص گوارش و کبد گفت: در مراحل اولیه هر دو ماه توسط پزشک ویزیت و دارو‌های لازم تجویز می‌شود و بعد از کنترل بیماری هر ۶ ماه یا سالیانه باید چکاپ صورت گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی