[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایران و عربستان دیگر به کشور ثالث نمی‌روند فوق ستاره‌ها به ایران می‌آیند!، روزنامه شیراز نوین

با رفع مناقشات سیاسی ایران و عربستانی، شاهد حضور ستاره‌های مطرح فوتبال دنیا در ایران خواهیم بود. به گزارش ورزش سه، در روزهایی که کشور عربستان با جذب ابرستاره‌های فوتبال جهان، نگاه‌ها را به خود خیره کرده‌اند، اتفاق ویژه برای فوتبال‌دوستان کشور ما رفع مناقشات سیاسی ایران و عربستان است.
اصلی‌ترین موضوع مورد مناقشه در بین فدراسیون‌های عربستان و ایران طی سال‌های گذشته، میزبانی بازی‌هایی بوده که دو کشور با هم داشته‌اند. در عرصه باشگاهی تیم‌های ایران و عربستان در سال‌های اخیر چندین و چندبار با هم روبه‌رو شده‌اند که هیچ‌کدام از این مسابقات در ایران نبوده است. 
عربستانی‌ها هر بار با بهانه‌های عجیب در این سال‌ها از حضور در ایران سر باز زدند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در تورنمنت‌هایی که حتماً باید میزبان و میهمان داشته باشند، بازی‌های دو باشگاه را در زمین بی‌طرف برگزار کرده است؛ موضوعی که بسیار به ضرر تیم‌های ایرانی شد.
حتی در مقطعی، وقتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌ صورت مجتمع و در چند کشور خاص برگزار شد، ‌برخی تیم‌های ایرانی نظیر استقلال، سپاهان و فولاد در عربستان حضور یافتند و میهمان این کشور بودند.
اما هیچ‌گاه میزبانی مسابقات در این ایام نیز به ایران داده نشد تا مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مورد بازبینی قرار بگیرد، همین موضوع میزبانی باشد. 
در این خصوص مهدی تاج و یاسر المسحل گفت‌وگوهای مهمی را انجام دادند که البته به نتایج خوبی نیز رسیده‌اند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با حضور در جام جهانی فوتبال زنان در استرالیا دیدارهای مفیدی در راستای ارتقای فوتبال کشورمان داشته که یکی از آنها با همتای خود در عربستان بوده است.
تاج این هفته با یاسر فیصل المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کرد که در دیدار تاج و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان تفاهم لازم در خصوص میزبانی تیم‌های دو کشور در دیدارهای رو در رو بود و با توجه به شرایط جدید موضوع مصاف تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث از دستورکار کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شد. قرار است به زودی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اطلاعیه‌ای این موضوع را رسماً اعلام کند.
این اتفاق در آستانه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند یک شوق بزرگ را نزد فوتبال‌دوستان ایران به وجود بیاورد. 
تیم‌های عربستانی با ستاره‌های بزرگ خود در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و بی‌شک با برگزاری قرعه‌کشی مسابقات شاهد هم‌گروهی آنها با تیم‌های ایرانی خواهیم بود. مسئله‌ای که با توجه به توافق اخیر باعث می‌شود آنها با همه ستاره‌های خود به ایران بیایند و مقابل تیم‌های ایرانی قرار بگیرند.
با این تفاسیر احتمالاً به زودی شاهد حضور ستاره‌هایی مثل کریس رونالدو، نیمار، سرگی میلینکوویچ ساویچ، کریم بنزما و ... در ایران هستیم؛ بی‌شک الهلال، النصر، الاتحاد و ... با تیم‌های ایرانی هم‌گروه می‌شوند و سفر ابرستاره‌ها به تهران، اصفهان و شاید تبریز و قائم‌شهر، یک فضای هیجان‌انگیز را برای فوتبال‌دوستان به وجود خواهد آورد.
پرسپولیس، سپاهان و نساجی، سه نماینده قطعی ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و تراکتور هم در صورت برد مقابل شارجه امارات در پلی‌آف به جمع آنها خواهد پیوست. 
هواداران این تیم‌ها از حالا انتظار ملاقات با ستارگان بزرگ دنیای فوتبال را می‌کشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی