[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

به دنبال مدال‌آوری در میادین بزرگتر هستم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فرهاد قلی زاده، ملی‌پوش 17 ساله تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان ایران،در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید.
او یکی از چند مرودشتی افتخارآفرین تیم ملی بود که در دهلی نو موفق شد 5 مدال کسب کند. وی در این‌باره گفت: من توانستم در مسابقات هند، دو مدال طلا و یک مدال نقره در رده نوجوانان و یک مدال نقره در حرکت دو ضرب و مدال برنز مجموع را در رده جوانان کسب کنم؛ امیدوارم با این مدال‌ها توانسته باشم کمی باعث خوشحالی مردم بشوم.
قلی زاده درباره چگونگی ورودش به وزنه‌برداری عنوان کرد: من از همان ابتدا ورزش را با وزنه‌برداری شروع کردم، چون پدرم یکی از قدیمی‌های وزنه‌برداری مرودشت است و من هم از سال 91 یعنی از 6 سالگی، این رشته را شروع کردم.
نوجوان افتخارآفرین ورزش فارس ادامه داد: از سن 9 سالگی به صورت حرفه‌ای تمریناتم را ادامه دادم و با وجود سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت، تاکنون توانسته‌ام به فعالیت در این رشته ادامه بدهم و افتخاراتی هم به دست آورده‌ام.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا وزنه‌برداری طبق آنچه برخی می‌گویند، آسیب زیادی دارد و یا باعث کوتاه ماندن قد و قواره ورزشکاران می‌شود، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم چنین چیزی درست باشد؛ این صحبت‌ها دلیل علمی ندارد.
این وزنه‌بردار مرودشتی در خصوص وضعیت تحصیلی خود هم گفت: من کلاس یازدهم هستم و در مدرسه تیزهوشان شهید دستغیب مرودشت درس می‌خوانم؛ البته نتوانستم در امتحانات شرکت کنم، چون در اردوهای تیم ملی حضور داشتم. در رشته ریاضی درس می‌خوانم و در تلاشم که بتوانم در کنار ورزش حرفه‌ای، تحصیلاتم را هم به طور کامل دنبال کنم.
فرهاد قلی زاده درباره مسابقات هند و قوی‌ترین رقیب ایران در آن رقابت‌ها بیان کرد: ازبکستان شاخص‌ترین رقیب ما در مسابقات آسیا بود؛ قزاقستان هم تیم بسیار قدرتمندی دارد، اما در این مسابقات حاضر نشد؛ این تیم در حال آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی است.
دارنده 5 مدال رنگارنگ از مسابقات آسیایی دهلی نو، در پایان گفت: باید از مربی عزیزم آقای لهراسب بهروزی تشکر کنم که خیلی برایم زحمت کشید؛ وی قهرمانان زیادی را تحویل جامعه وزنه‌برداری فارس داده است. همین‌طور از خانواده‌ام که پا به‌ پای من سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، تشکر می‌کنم که نقش بسیار زیادی در مدال‌آوری من داشته‌اند و امیدوارم با مدال‌آوری در میادین بزرگتر، زحماتشان را جبران کنم.
به گزارش شیرازنوین، در اواسط مردادماه بود که ورزشکاران دختر و پسر مرودشتی عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا درخشش خیره‌کننده‌ای نشان دادند.
فاطمه کشاورز با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حد نصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دوضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد؛ این وزنه‌بردار شایسته فارس و شهرستان مرودشت در حرکت یک‌ضرب نیز با مهار وزنه ۸۶ کیلوگرم، مدال نقره را از آن خود کرد.
همچنین در رقابت‌های پسران، فرهاد قلی زاده با ١٤٣ كيلوگرم در يك‌ضرب مدال نقره، ١٧٤ كيلوگرم در دوضرب مدال طلا و مجموع ٣١٧ كيلوگرم مدال طلا در رده نوجوانان و همچنین در رده جوانان با ثبت ١٧٤ كيلوگرم مدال نقره حركت دوضرب و ٣١٧ كيلوگرم مدال برنز مجموع رقابت‌ها را به دست آورد.
در پایان رقابت‌های دسته ۹۶  کیلوگرم جوانان آسیا نیز علی‌رضا نصیری، وزنه‌بردار مرودشتی تیم ملی به سه مدال نقره دست یافت؛ نصیری در حركت یک‌ضرب با ركورد ۱۵۶ کیلوگرم، در حرکت دوضرب با ركورد ۱۹۶ کیلوگرم و در مجموع با ركورد ۳۵۲ کیلوگرم با كسب ٣ نشان نقره، نایب‌قهرمان جوانان آسيا شد.
در دسته ۹۶کیلوگرم، حمیدرضا زارعی دیگر ملی‌پوش مرودشتی تیم ملی نوجوانان در دسته ۹۶کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و برنز مجموع دست یافت. در پایان حرکت دوضرب نوجوانان در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم، حمیدرضا زارعی که در گروه(B) ۱۷۴ کیلوگرم   دوضرب و مجموع ۳۰۶ را زده بود به مدال نقره و برنز رسید.
همچنین ابوالفضل زارع، وزنه‌بردار خوش‌آتیه مرودشتی با کسب ٤ طلا و ٢ نقره از رقابت‌های نوجوانان و جوانان در آوردگاه هندوستان یکه‌تازی کرد؛ این وزنه‌بردار خوش‌تکنیک با کسب سه مدال طلا در حرکات یک‌ضرب، دوضرب و مجموع، قهرمان بلامنازع نوجوان آسیا شد. 
زارع همچنین موفق شد در یک رقابت تماشایی و با ثبت رکوردهای بسیار عالی در رده سنی جوانان نیز یک مدال طلا و دو نقره را نیز از آن خود کند و به مقام دوم جوانان آسیا دست یابد.
 حسن عمادی، وزنه‌بردار عمادآبادی از بخش مرکزی شهرستان مرودشت،دیگر نماینده ایران در دسته 109 کیلوگرم بود که با رکورد ۱۵۸ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۸۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم، چهارم آسیا شد و در یک ضرب به مدال نقره رسید.
در نهایت تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران با کسب ۹ طلا، ۱۲ نقره و ۲ برنز با ۷۴۱ امتیاز تیمی در رقابتی نزدیک با ازبکستان با ۹ امتیاز برتری عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی