[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

بالندگی فارس درهفته دولت، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت، سامان‌دهی اتباع بیگانه در استان فارس، احداث موزه قرآنی، پروژه انتقال آب از خلیج فارس، تمهیدات امنیتی برای حفاظت بیشتر از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و تغییر نام خیابان آزادی از مورادی بود که در نشست خبری با استاندار فارس مطرح شد.
پیشتازی فارس در عرصه آبادانی
محمد هادی ایمانیه، صبح شنبه اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به ‌مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، گفت: ۸۳۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان امسال به مناسبت هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید و هم‌زمان با سفر هیئت دولت به استان افتتاحیه رسمی صورت خواهد گرفت. وی نخستین طرح شاخص هفته دولت امسال در استان فارس را افتتاح فاز توسعه کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فاز توسعه‌ای کارخانه فولاد کوار، آزادراه شیراز- اصفهان با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان، توسعه و توزیع کربنات سدیم فیروزآباد با ۳۰ هزار میلیارد تومان، افتتاح باند دوم جهرم- لار به طول ۴۰ کیلومتر، ایستگاه عادل‌آباد خط دوم مترو شهر شیراز، افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) فسا و پردیس سینمایی جوان شیراز، از دیگر پروژه‌هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می‌شوند. وی با بیان اینکه آزاد راه شیراز- اصفهان، بیمارستان امام حسین(ع) فسا و ساختمان سد هایقر فیروزآباد پروژه‌هایی با بیش از ۱۰ سال سابقه بوده که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: پروژه‌های هفته دولت استان فارس ۶ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و ۳۰ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها توسط بخش خصوصی تأمین شده است. وی با بیان اینکه صنایع و اداره‌کل صمت استان بیشترین سهم اعتبارات را در پروژه‌های هفته دولت داشتند، اظهار کرد: در بین سازمان‌های استان، شهرداری‌ها با ۱۴۵ پروژه و ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان راهداری ۱۰۶ پروژه با ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرار دارد.
کسترش زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر
استاندار فارس روند ساخت تالار بزرگ شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: کار ساخت‌وساز این تالار از سر گرفته شده و پیمانکار قبلی مشغول کار است، اما روند به کندی پیش می‌رود؛ از این‌رو تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز منعقد خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد اتمام این پروژه باشیم. وی با ابراز نارضایتی از وضعیت مدیریت توریست و صنایع دستی استان عنوان کرد: از وضعیت فعلی با توجه به افزایش توریست خصوصاً در بخش سلامت استان راضی نیستم و تغییراتی در مدیریت این بخش استان رخ خواهد داد.
فارس تشنه سرمایه‌گذاری
ایمانیه با بیان اینکه پاشنه آشیل سرمایه‌گذاری در استان فارس در دو بخش عدم وجود زیرساخت‌های لازم انرژی استان و کمبود تسهیلات بانکی است،‌ گفت: انتقال آب خلیج فارس گامی بزرگ در راستای تأمین انرژی آب استان است و مدیریت استان تمام تلاش خود را در تحقق حمایت از سرمایه‌گذاران داشته است.استاندار فارس ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که در مسیر خط لوله انتقال آب مایل به سرمایه‌گذاری است، ضمانت تأمین آب و استعلام مثبت با استانداری را خواهد داشت؛ همچنین برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس آماده افتتاح است و هم‌زمان با سفر هیئت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهار تروریست در 33 ثانیه
وی در ادامه سخنان خود به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در مردادماه امسال رخ داد، اشاره کرد و پس از تشریح نحوه ورود تروریست، گفت: از ورود تا دستگیری تروریست در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ۲۳ ثانیه طول کشیده و عملکرد نیروهای امنیتی قابل‌قبول است؛ از این‌رو به دلیل فضای فرهنگی و معنوی حرم مطهر نمی‌توان انتظار اقدامات غیرمتعارف داشت.  نماینده عالی دولت در فارس تمهیدات امنیتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پس از حمله تروریستی را مورد توجه قرار داد و افزود: دوربین‌های حرم مطهر تقویت می‌شود و تصمیم گرفته شد تا در بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر اتباع خارجی به هیچ‌وجه ساکن نباشند. همچنین دستگاه‌های XR برای بازرسی بدنی و دستگاه‌های چهره‌زن نصب خواهد شد. وی تصریح کرد: آموزش نیروهای امنیتی برای آمادگی بیشتر از طریق برگزاری مانور انجام می‌شود و طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی کشور، امنیت حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) شیراز به سپاه پاسداران واگذار شد. استاندار فارس با تأکید بر اینکه در زمان دستگیری تروریست توسط «بادپا»، چهار نفر از نیروهای امنیتی حرم مطهر نیز بالای سر فرد حضور داشتند، گفت: در مقایسه بین حادثه تروریستی آبان سال گذشته، عملکرد و مواجهه بسیار خوب شده بود؛ البته نمی‌توان انتظار داشت که در این حرم مطهر، مانند پادگان عمل کرد.
سامان‌دهی اتباع بیگانه
ایمانیه از سامان‌دهی اتباع بیگانه در استان فارس هم خبر داد و عنوان کرد: هرچه زودتر کارت هوشمند اتباع غیر ایرانی در شیراز به‌عنوان پایلوت با مجوز وزیر کشور صادر می‌شود و باید هرگونه اشتغال اتباع خارجی توسط کارفرماهای ایرانی به اداره اطلاعات استان گزارش دهند؛ در غیر این صورت با کارفرمایی ایرانی که به اتباع خارجی کار بدهند به‌عنوان مجرم ضدامنیتی برخورد خواهد شد.
افتتاح پروژه قرآنی در هفته دولت
استاندار فارس در خصوص پروژه‌های قرآنی هفته دولت نیز گفت: تنها پروژه فرهنگی قرآنی در مجتمع فرهنگی قرآنی مرودشت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد و اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی، ارشاد و ... نیز در این هفته پروژه‌های فرهنگی را به بهره‌برداری خواهند رساند. ایمانیه در خصوص روند احداث موزه قرآنی شیراز اظهار داشت: روند احداث موزه قرآنی با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و با مشارکت شهرداری شیراز در حال انجام بوده که ۱۲ میلیارد از طریق خیر و ۲۰ میلیارد تومان از سمت وزارت کشور به این موزه اختصاص یافته است.
استاندار فارس افزود: در سال گذشته ۷۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که نسبت به امسال شاهد ۶ برابر شدن اعتبار ریالی پروژه‌ها در هفته دولت هستیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان شیراز از نظر تعداد پروژه با ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در صدر شهرستان‌ها قرار دارد، گفت: به ترتیب شهرستان‌های سپیدان، داراب، کوه چنار، خفر، قیر و کارزین در جایگاه‌های بعدی تعداد پروژه‌های هفته دولت قرار دارند.
تبیین شعار سال
استاندار فارس در خصوص رویکرد استان در اقدامات انجام‌شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گران‌فروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
شورا پاسخ‌گو باشد
استاندار فارس در رابطه با تغییر نام بلوار آزادی به قدس، توسط شورای اسلامی شهر شیراز و قطع یک درخت نوستالژیک توسط شهرداری نیز عنوان کرد: پیرامون هر دو مورد از شهردار سئوال کردم که اعلام کرد که آن درخت خشک شده بود؛ نام بلوار تغییر نام داده‌شده هم آزادی نبوده است و اگر خبرنگاران توضیح دیگری می‌خواهند و قانع نشده‌اند، باید شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز پاسخ‌گو باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی