[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شکست رکورد عضویت در سازمان دانش‌آموزی فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: امسال ۲۰۰ هزار نفر معادل یک‌چهارم جمعیت دانش‌آموزی فارس عضو این سازمان شدند که این رویداد بی‌سابقه بوده و رکوردهای عضویت را جابجا کرد
 مرتضی کریمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شمار اعضای سازمان دانش‌آموزی فارس در سال پیش از آن حدود ۱۴۰ هزار نفر بود، افزود: فارس در میزان کمی و کیفی فعالیت‌های دانش‌آموز محور پیشتاز استان‌های کشور است و این امر با عبور از نگاه سنتی به فعالیت‌های تربیتی و با رویکرد نو و تحولی محقق شد و خانواده سازمان دانش‌آموزی استان فارس ۲۰۰ هزار تایی شد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اضافه کرد: با این رویکرد در ۲۰ ماه گذشته میانگین سن مدیران سازمان دانش‌آموزی در مناطق 59 گانه آموزش‌وپرورش فارس به ۳۰ سال کاهش یافت که به جرأت می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر بوده است.
 مدرسه فضای مجازی فارس راه‌اندازی شد 
کریمی راه‌اندازی مدرسه فضای مجازی را یکی از سه اقدام شاخص سازمان دانش‌آموزی فارس در ماه‌های اخیر عنوان کرد و گفت: این مدرسه برای نخستین بار در سطح کشور راه‌اندازی شد و با رویکرد فرهنگی و تربیتی مبتنی بر تقویت سواد رسانه و فضای مجازی دانش‌آموزان فعالیت می‌کند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: دانش‌آموزان در این دوره‌ها سواد فضای مجازی، شناخت فیک‌نیوزها و خبرنگاری و رسانه را در راستای تربیت رسانه‌ای بومیان عصر دیجیتال فرا می‌گیرند. 
وی اعلام کرد: دوره‌های فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی فارس تاکنون میزبان بیش از هشت هزار دانش‌آموز و مربی بوده است. 
کریمی افزود: امسال پنج هزار دانش‌آموز فارسی دوره‌های خبرنگاری را به صورت متمرکز فرا گرفتند و شعار «هر مدرسه یک خبرنگار» محقق و به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شد. رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار کرد: تأسیس باشگاه مهارت از دیگر اقدامات امسال این سازمان بود که دانش‌آموزان در آن مهارت‌های تربیت اجتماعی را در ارتباط با خود، خانواده، همسالان و محیط زیست فرامی‌گیرند، شرکت‌کنندگان در این باشگاه با قرار گرفتن در موقعیت‌هایی خاص مانند اردوها و کمپ‌ها تعامل و شیوه انجام کار گروهی را یاد می‌گیرند و همه فعالیت‌های این اردوها از برنامه‌ریزی تا اجرا مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش به خود دانش آموزان سپرده می‌شود.
وی ادامه داد: سومین اقدام شاخص سازمان دانش‌آموزی فارس در ۲۰ ماه گذشته تأسیس مرکز گردشگری و اردویی سازمان دانش‌آموزی فارس است که در پی آن سبک‌های خاص اردوهای فرهنگی و تربیتی را متناسب با ذائقه دانش‌آموزان طراحی و اجرا شد. 
مرتضی کریمی با بیان اینکه این اردوهای تشکیلاتی در ابتدا با انجام پژوهش و نیازسنجی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: اردوهای هویتی به طور جدی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی فارس قرار گرفته و با بردن دانش‌آموزان به مکان‌هایی مانند حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، گلزار شهدا، حافظیه و تخت جمشید در فضایی تخصصی برای تقویت هویت ملی، اسلامی، انقلابی دانش‌آموزان تلاش می‌شود تا منجر به شکل‌گیری اعتماد به نفس و اعتقاد به «ما می‌توانیم» در آنها شود. وی یادآور شد: پایگاه‌های تابستانه سازمان دانش‌آموزی فارس امسال با تمرکز بر مناطق محروم و فاقد پایگاه اوقات فراغت برپا شد؛ به طوری که پایگاه برای نخستین بار در مناطقی که از هرگونه پایگاه اوقات فراغت محروم بودند، ایجاد شد.
 پایان ۱۴۰۳ دانش‌آموز زیارت‌اولی نداریم 
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برپایی سه دوره اردوی زیارتی ویژه دانش‌آموزان زیارت‌اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: در چهارمین دوره این اردوها، جمعه پیش رو اعزام ۵۰۰ دانش‌آموز این استان به مشهد مقدس آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار دانش‌آموز زیارت‌اولی فارس به مشهدالرضا اعزام شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تداوم این اردوها تا ۱۴۰۳ هیچ دانش‌آموز این استان به دلیل مشکلات از زیارت حرم رضوی محروم نباشد. کریمی افزود: شیراز نیز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به زودی میزبان دانش‌آموزان زیارت‌اولی دیگر استان‌های کشور است. 
 نذر قدم‌های رقیه در کنار احلی من العسل 
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: سازمان دانش‌آموزی در پیاده‌روی اربعین ۲ موکب دارد و فعالیت‌های فرهنگی موکب اداره کل آموزش‌و‌پرورش فارس در کربلا نیز به عهده سازمان دانش‌آموزی است. 
وی با بیان اینکه سوگواره‌ احلی من العسل طی سال‌های گذشته با حضور پرشور نوجوانان پسر برگزار شده، اذعان کرد: جای خالی سوگواره‌ای ویژه دختران احساس می‌شد و بسته نذر قدم‌های رقیه تهیه شد که قرار است با تمرکز بر رشادت‌های تبیینی کربلا و دختران دشت نینوا در سراسر فارس هم‌زمان با ویژه برنامه سازمان دانش‌آموزی در کربلا برگزار شود. 
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین گفت: در پایان سال تحصیلی هفت هیئت اندیشه‌ورز با حضور دانش‌آموزان شکل گرفت تا به نقد و بررسی برنامه‌های سال گذشته و پیشنهاد و تدوین برنامه‌های سال تحصیلی پیش رو مبتنی بر الگوی نوجوانان حرم بپردازند. 
سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیر دولتی عمومی است که وظیفه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی