[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اجرای عملیات آسفالت با اولویت‌بندی، روزنامه شیراز نوین

عضو و ناظر شورا در شهرداری منطقه هفت گفت:  رویکرد و هدف جهش آسفالت، مناطق محروم، کم‌برخوردار و معابر خاکی است‌ و با توجه به اینکه سطح معابر و محلات کم‌برخوردار در سطح منطقه هفت نسبت به سایر مناطق بیشتر است باید حجم عمده‌ای از مساحت جهش آسفالت را به خود اختصاص دهد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه هفت، جعفری، سرپرست شهرداری منطقه هفت به همراه معاونین و مسئولان منطقه و رابطین شورای محلات با محمود صفایی عضو و ناظر شورا در شهرداری منطقه هفت دیدار کردند. صفایی در این دیدار افزود: مناطق یازده‌گانه بودجه و وظیفه‌ای بر عهده دارند و براساس آن باید به شهر و شهروندان خدمات‌رسانی کنند و در این خصوص مناطق باید تلاش کنند تا خدمات‌رسانی در تمام محلات انجام گیرد. وی با اشاره به شروع عملیات جهش آسفالت در شهرداری شیراز گفت: این فرصتی است که مناطق محروم بتوانند معابر و کوچه‌های خاکی براساس اولویت آسفالت آن انجام گیرد که باعث افزایش رضایت‌مندی و بهبودی عبور و مرور و بهداشت محیط ساکنان و محلات خواهد شد. عضو و ناظر شورا در شهرداری منطقه هفت با بیان این مطلب که یاوران شورا همراهی و همکاری بسیار خوبی با شورا و مجموعه شهرداری دارند، تصریح کرد: رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات شهروندان از وظایف شورا و شهرداری است و اگر مشکل و درخواستی نیز در حیطه و وظایف شهرداری هم نباشد تلاش خواهیم کرد با ارگان‌های خدمات‌رسان مربوطه پیگیری و انعکاس داده شود؛ یاوران شورا نیز علاوه بر اینکه مشکلات و درخواست‌های شهروندان را پیگیری می‌کنند باید خدمات و اقداماتی که توسط شهرداری انجام می‌گیرد را نیز به شهروندان آن محله اطلاع‌رسانی کنند تا شهروندان این آگاهی داشته باشند که اگر عوارضی پرداخت می‌کنند چه خدماتی به آنها ارائه می‌شود؛ بی‌شک این خدمات تأثیر بسیار خوبی در محلات و زندگی آنها خواهد داشت. صفایی ادامه داد: در سنوات گذشته در برخی از مناطق روستاهایی به شهر شیراز الحاق شده است و شهروندان ساکن در این محلات باید بپذیرند که ساکن و شهروند شهر شیراز هستند؛ آنها باید برای ساخت و ساز طبق ضوابط و قوانین شهرداری اقدام نمایند که طبعات این قانون‌پذیری به محله و خود شهروندان باز خواهد گشت و اگر خلاف قوانین اقدام نمایند بی‌شک معضلات شهری به وجود خواهد آمد و ضرر و زیان آنها علاوه بر خود شخص متخلف بر شهروندان دیگر نیز تأثیر خواهد گذاشت. عضو و ناظر شورا در منطقه هفت گفت: در بسیاری از روستاهای الحاق‌شده در بحث تفکیک زمین و قوانین مربوط به آن باید توسط یاوران شورا نیز به شهروندان ساکن در محله اطلاع‌رسانی انجام گیرد؛ اگر قرار است تفکیکی انجام گیرد باید خدمات آموزشی، بهداشتی و ... آن مشخص شود؛ زیرا بی‌شک شهروندان آن محله با آرامش و آسایش بیشتری در آن محل زندگی خواهند کرد. صفایی افزود: شهرداری شیراز به دلیل بحث عدالت اجتماعی و توازن شهرسازی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار در برخی از مناطق چندین برابر درآمد آن منطقه هزینه و خدمات‌رسانی انجام می‌دهد و تلاش خواهیم کرد تا این اقدامات و خدمات‌رسانی با برنامه‌ریزی و با همکاری و همدلی در سطح منطقه هفت در تمامی محلات انجام گیرد. 
جعفری، سرپرست شهرداری منطقه هفت نیز در این دیدار گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه عمرانی و اجرایی در سطح منطقه هفت در حال اجرا می‌باشد و بی‌شک با حضور آقای صفایی و حمایت‌هایشان امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانیم و تقدیم شهروندان عزیز گردد. جعفری در خصوص اجرای جهش آسفالت در سطح منطقه هم عنوان کرد: معابر و کوچه‌های خاکی و معابری که نیاز به تراش و ترمیم روکش آسفالت دارند، شناسایی شده و براساس اولویت نسبت به آسفالت آن اقدام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی