[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۱۵ طرح زیرساختی در برنامه داریم ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس و مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس از طرح‌هاب زیرساختی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، وضعیت اجرای طرح‌های عمرانی و مسائل و مشكلات موجود بررسی شد.
در این بازدید كه معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاونان فنی و صنایع كوچک و مدیر شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز حضور داشتند، طرح‌های افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سایت واحدهای كارگاهی، چاه آب آشامیدنی، مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی آب و خطوط انتقال، جاده دسترسی دوم شهرک صنعتی و مركز خدمات فناوری و كسب و كار شهرک فناوری صنایع شیمیایی مورد بازدید میدانی قرارگرفت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در این بازدید با بیان اینكه حمایت از تولید و اشتغال یكی از مهم‌ترین تأكیدات رهبر معظم انقلاب است و مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌ها و هدف‌گذاری دولت نیز بر همین محور استوار است، گفت: این موضوع در استان فارس نیز با جدیت دنبال می‌شود.
احمدعلی افكاری با تأكید بر اینكه تأمین زیرساخت تولید و اشتغال از وظایف دولت است، گفت: در این زمینه حمایت از توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جزو برنامه‌هاست.
وی با بیان اینكه راهبرد و محور توسعه استان را بر مبنای توسعه صنعتی دیده‌ایم بیان کرد: توسعه صنعتی پشتیبان بخش كشاورزی نیز خواهد بود و با ایجاد و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی و تكمیلی مشكلات بخش كشاورزی نیز كاهش می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به بازدید میدانی انجام‌شده از تعدادی از پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی گفت: آگاهی از مسائل و مشكلات و برآورد و بررسی پیشرفت طرح‌ها از اهداف بازدید است كه به صورت میدانی موارد را احصا كنیم.
وی با بیان اینكه دور دوم سفر رئیس جمهور محترم به استان فارس ظرفیت خوبی برای تأمین اعتبارات و تسریع و تكمیل برخی پروژه‌های عمرانی  است، افزود :یكی از اهداف بازدید امروز هم بررسی مشكلات و پیش‌بینی لازم برای تأمین اعتبارات از محل سفر برای طرح‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی است.
مدیر‌عامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این بازدید به تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه توسعه و تكمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان پرداخت و گفت: در مجموع امسال اجرای حدود 115طرح زیرساختی در برنامه قراردارد كه از ابتدای امسال تاكنون عملیات اجرایی 44طرح زیرساختی با اعتبار 148میلیارد تومان آغاز شده و 29پروژه با اعتبار 145میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانكار قرار دارد.
سید مصطفی هاشمی، همچنین از برآورد  42پروژه با پیش‌بینی اعتبار 800میلیارد تومان نیز خبر داد و گفت: این پروژه‌ها نیز در دستور كار اجرایی و انتخاب پیمانكار قرارخواهد گرفت.
هاشمی همچنین از بهره‌برداری از 47طرح زیرساختی با اعتبار 63میلیارد تومان در یك سال اخیر خبر داد و تأکید کرد: شاهد اجرای نهضت طرح‌های عمرانی و زیرساختی و كارگاه بزرگ عمرانی در سطح شهرک‌های صنعتی هستیم.
مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تخصیص اعتبارات عمرانی جهت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گفت: در سال گذشته  اعتباراتی كه از محل از منابع داخلی این شركت جهت پروژه‌ها اختصاص یافته است، پنج  برابر اعتبارات عمرانی تخصیص‌یافته استانی بوده است.
سید مصطفی هاشمی با اشاره به اجرای برخی طرح‌های شاخص این شركت، طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از جمله این طرح‌ها برشمرد و افزود: این طرح كه در راستای الزامات زیست‌محیطی و حفظ پایدار محیط زیست درحال انجام است ظرفیت فعلی تصفیه‌خانه را به دو برابر افزایش می‌دهد.
وی افضافه کرد: در قالب طرح ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب كه از طرح‌های مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به استان است، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار 23میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت فیزیكی 60درصدی درحال انجام است.
طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته‌نشینی جهت تكمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز  نیز با 67 میلیارد تومان اعتبار از 20مرداد امسال آغاز شده است كه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تصفیه‌خانه به 10هزارمتر مكعب در روز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس، اجرای خط انتقال شبكه فشار متوسط شهرک صنعتی پاسارگاد به طول 12.5 كیلومتر با اعتبار 24میلیارد تومان، خط انتقال شبكه فشار متوسط شهرک دارویی بیضا به طول 11 كیلومتر با اعتبار 20میلیارد تومان، آسفالت جاده دسترسی شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اعتبار 20میلیارد تومان، احداث خط انتقال فشار متوسط ناحیه چنارشاهیجان به طول 3500 متر با اعتبار 12میلیارد تومان، خرید انشعاب و اجرای خط انتقال آب شهرک فتح آباد مرودشت با اعتبار 20میلیارد تومان، زیرسازی، جدول‌گذاری، رفوژ، رؤسازی و آسفالت بین فاز 1و2 شهرک آباده با اعتبار 6 میلیارد تومان، شبكه داخلی گاز شهرک برمشور با اعتبار 5 میلیارد تومان را از مهم‌ترین طرح‌هایی اعلام كرد كه امسال با اعتبارات عمرانی و جاری در سطح شهرک‌های صنعتی استان آغاز شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی