[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه‌اندازی مرکز پژوهشی توسعه‌ علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

راه‌اندازی مرکز پژوهشی توسعه‌
 علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز

به دنبال تأسیس مرکز پژوهشی توسعه‌ علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز، نخستین نشست معرفی و آشنایی با این مرکز با حضور معاون پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران پژوهشی و اعضای هیئت‌علمی در سالن جلسات ساختمان مدیریت دانشگاه ترتیب یافت.
دکتر جواد تشخوریان، رئیس مرکز توسعه‌ علوم و فناوری حسگر در ابتدای این نشست به معرفی این مرکز پرداخت و بیان کرد: مرکز پژوهشی توسعه‌ علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز، به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی میان‌رشته‌ای در زمینه‌ی طراحی و ساخت انواع حسگرها در فروردین‌ماه 1402 تأسیس گردیده است.
وی درخصوص اهداف راه‌اندازی این مرکز توضیح داد: مرکز پژوهشی توسعه‌ علوم و فناوری حسگر دانشگاه شیراز باتوجه به اهداف و مأموریت‌های آموزش عالی در راستای گسترش و توسعه‌ مرزهای دانش، شناسایی و رفع نیازهای جامعه و صنعت و همچنین تحقق اولویت‌های تحقیقاتی سند نقشه‌ جامع علمی کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از یک سو و نقش و جایگاه دانشگاه شیراز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور، باتوجه به توانمندی‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود از سوی دیگر راه‌اندازی شده است.
رئیس مرکز توسعه‌ علوم و فناوری حسگر اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه ‌حسگرها به‌عنوان ابزاری قدرتمند در اندازه‌گیری طیف وسیعی از مواد شناخته می‌شوند و تکنولوژی طراحی و ساخت آنها هر روز در جهان دست‌خوش تغییرات می‌شود؛ در سال‌های اخیر در مرکز بسیاری از پیشرفت‌های مرتبط با فناوری قرار گرفته‌اند و این مسئله، نشانگر سرمایه‌گذاری رو به رشد در این حوزه است. 
دکتر تشخوریان تأکید کرد: بدون‌شک مرکز پژوهشی توسعه‌ی علوم و فناوری حسگر دانشگاه، به‌عنوان بستری برای انجام تحقیقات پایه و کاربردی در حوزه‌ی انواع حسگرها و زیست‌حسگرها می‌تواند در راستای رفع نیازها در حوزه‌های مختلف گام‌‌های مؤثری بردارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی