[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حلوای ورمیشل، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه
 زمان پخت: 20 دقیقه
 
 مواد لازم برای 3 نفر
روغن کرمانشاهی: 1 قاشق غذاخوری
رشته عربی (یا ورمیشل): 1 پیمانه
شیر: 2 پیمانه (۵۰۰ میلی‌لیتر)
شکر: یک چهارم پیمانه
پودر هل: یک دوم قاشق چای‌خوری
شیر خشک: یک چهارم پیمانه (اختیاری)
پسته و بادام و ... :3 قاشق غذاخوری

حلوا شعریه یا حلوای ورمیشل نوعی حلوای هندی خوشمزه است که به راحتی تهیه می‌شود و مواد آن ساده و دم دستی هستند. در ضمن شما خیلی راحت می‌توانید مواد این حلوا را تغییر دهید. اگر شیر ندارید به جای آن از آب استفاده کنید. اگر شیر خشک ندارید کلاً آن را حذف کنید. برای مغزهای خرد شده هم می‌توانید از انواع مغزها یا حتی از کشمش استفاده کنید. با کم و زیاد کردن مقدار شیر/آب غلظت حلوا را به سلیقه خود تنظیم کنید. این مقدار مواد اولیه به اندازه ۳-۴ نفر حلوا شعریه می‌دهد که البته می‌توانید به راحتی با چند برابر کردن مواد برای افراد بیشتری حلوا درست کنید.

 طرز تهیه
 مرحله اول
اول همه مواد لازم برای حلوا را آماده کنید. رشته‌ شعریه را خرد کنید. مغزها (بادام، بادام هندی، پسته و…) را نیز خرد کنید و کنار بگذارید.
 مرحله دوم
تابه‌ای را روی شعله داغ کنید و روغن را داخل آن بریزید. وقتی روغن ذوب شد ۱ پیمانه ورمیشل خرد شده را به آن اضافه کنید. شعله را روی حالت متوسط قرار دهید و ورمیشل را تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. سپس مغزهای خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
 مرحله سوم
حال شعله را کم کنید و۲ پیمانه شیر را اضافه نمایید. به جای شیر می‌توانید از آب هم استفاده کنید. پس از آن شکر را بریزید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. در صورت استفاده از شیر خشک، آن را نیز در این مرحله اضافه کنید.
 مرحله چهارم
کمی پودر هل روی حلوا بپاشید و به تفت دادن ادامه دهید تا مخلوط شروع به غلیظ شدن کند. وقتی ورمیشل شیر را به طور کامل جذب کرد شعله را خاموش کنید. می‌توانید حلوای ورمیشل را داغ سرو کنید یا بگذارید خنک شود. برای تزیین حلوا هم می‌توانید از پسته و بادام استفاده کنید.

 نکات کلیدی
 می‌توانید از کمی زعفران برای خوش رنگ‌تر شدن حلوا استفاده کنید.
 بهتر است به جای ورمیشل معمولی از رشته عربی یا همان رشته مخصوص شعریه استفاده کنید.
 با رشته عربی علاوه بر حلوا شعریه می‌توانید باقلوا شعریه نیز تهیه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی