[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رکوردهای فارس در راگبی کشور دست نیافتنی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
راگبی که بیش از یک دهه پیش از فدراسیون به انجمن تبدیل شده بود، حالا دوباره یک فدراسیون مستقل است؛ چیزی که فعالان این رشته در کشور را خوشحال کرده، هرچند آنها اعتقاد دارند این حق مسلم آنها بوده که چندسالی از آنها گرفته شده است.
سرپرست هیئت راگبی استان فارس در این خصوص می‌گوید: سال‌ها تلاش کردیم تا برگردیم به آن حقی که مال خودمان بود. ما تا سال 1390 فدراسیون بودیم، اما به یک‌باره طی یک اتفاق به انجمن تبدیل شدیم. ما در اردوی تیم ملی برای اعزام به بازی‌های آسیایی حضور داشتیم، اما چند روز مانده به اعزام، به یک‌باره خبر آمد که تیم‌های راگبی، دراگون بُت و چند رشته دیگر نمی‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند.
معین سرکاری افزود: ما اصلاً نفهمیدیم چه اتفاقی افتاده، اما هر چیزی که بود، بین رؤسا یا وزیر یا هر کس دیگری، دودش به چشم ورزشکاران رفت؛ ورزشی که المپیکی بود و می‌توانست همه این سال‌ها افتخارات زیادی را کسب کند. اما به هر حال گذشت و حالا از زمانی که آقای حسینی در رأس فدراسیون قرار گرفته، تلاش و پیگیری و فعالیت زیادی کرده تا بتوانیم دوباره فدراسیون شویم. در این سال‌ها چون انجمن بودیم، حساب مالی هم نداشتیم و نمی‌توانستیم خیلی از فعالیت‌ها را انجام دهیم. بالطبع آن رشدی که داشتیم و در سید یک آسیا قرار گرفته بودیم، نه تنها متوقف شد بلکه به سید 3 تنزل کرده‌ایم. حالا دوباره شرایطی به وجود آمده که می‌توانیم رشد کنیم، اسپانسر بیاوریم و ارتباطات بین‌المللی را هم به طور مستقل انجام دهیم.
این بازیکن راگبی فارس در خصوص جایگاه این استان در راگبی کشور گفت: استان فارس در 2 بخش بزرگسالان و جوانان، امسال توانست قهرمان کشور شود؛ سال‌های گذشته هم این افتخارات به دست آمده بود. سال گذشته هم تیم قهرمان و سوم لیگ برتر کشور از استان فارس بود. امسال در کوتاهترین زمان، مسابقات بزرگسالان و جوانان کشور برگزار شد و در هر 2 مسابقه شرکت کردیم. اتفاق خیلی خوب دیگری که برای استان فارس افتاده این است که ما 12 تیم شرکت‌کننده در رده بزرگسالان داشتیم و 8 تیم نیز در لیگ جوانان که 6 تیم فعال در این مسابقات، همگی از باشگاه پسران شیراز بودند.
متولی راگبی فارس ادامه داد: 8 نفر از استان فارس در اردوی تیم ملی بزرگسالان هستند و 10 نفر هم در اردوی تیم ملی جوانان و سه مربی ملی داریم که همگی فعال هستند. آقای روح‌الله مستوری در تیم ملی بزرگسالان و بنده به همراه آقای مهیار عسگری در تیم ملی جوانان. همچنین 10 داور فارس در سطح اول کشوری فعالیت می‌کنند و با پشتکار و تلاشی که دارند، توانسته‌اند جزو بهترین‌های کشور قرار بگیرند.
سرکاری در خصوص وضعیت تنها زمین راگبی شیراز و اینکه چه فکری برای بهبود وضعیت نابسامان آن دارند، گفت: فکر را ما نباید بکنیم، فکر را باید مسئولان استان کنند؛ ما فراز و نشیب‌های زیادی را در طول این سال‌ها داشته‌ایم و گاهی کار به جایی رسید که ممکن بود همین زمین را هم از دست ما بگیرند و به بخش خصوصی بدهند. همان‌طور که خوابگاهی که قرار بود در خدمت ورزشکاران باشد، حالا به بخش خصوصی واگذار شده و ورزشکاران هیچ سهمی از آن ندارند. ما با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادیم و بزرگان استان اعم از نمایندگان محترم مجلس و مدیرکل‌های محترم اداره ورزش در تمامی ادوار، محبت می‌کردند و این همه افتخارآفرینی را می‌دیدند، هر طوری بود نامه‌نگاری می‌کردند با وزارتخانه که این زمین در اختیار راگبی باقی بماند. 
وی تأکید کرد: در سال 1388 بودجه‌ای از طرف سازمان مبارزه با مواد مخدر تأمین شد که این زمین سکوسازی شده و بتواند به کمپ تیم ملی تبدیل شود؛ بودجه اختصاص داده شد، اما نمی‌دانیم کجا هزینه شد! یک سکوی نیمه‌کاره ساخته شد که الآن 12 سال است به همان حالت مانده. با پیگیری‌هایی که انجام شد، الان آقای شکوهی، مدیرکل ورزش استان، طی جلسه‌ای با استاندار محترم و نامه‌نگاری با نمایندگان مجلس، قرار شد طرحی که برای بازسازی مجموعه 22 بهمن و تبدیل آن به کمپ تیم‌های ملی راگبی در دستور کار قرار بگیرد. قرار شد در سفر استانی رئیس جمهور هم در ردیف بودجه قرار بگیرد تا به امید خدا کمپ تیم‌های ملی را در شیراز برپا کنیم.
سرکاری افزود: چندی پیش پمپ آب مجموعه 22 بهمن سوخته بود که فکر می‌کنم شیطنتی هم در کار بود، چون خیلی‌ها دنبال این زمین چمن هستند، اما آقای شکوهی کارگروهی را تشکیل داد تا تأسیسات درست شود و حالا کم‌کم زمین چمن دارد به حالت خوبی می‌رسد.
سرپرست هیئت راگبی استان فارس در ادامه به رکورد دست‌نیافتنی فارس در این رشته اشاره کرد و گفت: استان فارس در تمامی ادواری که در مسابقات کشوری حضور داشته، روی سکو رفته؛ رکوردی فوق‌العاده که کسی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. همین‌طور هم دارد پرتلاش به کار خود ادامه می‌دهد و می‌توان گفت قلب تپنده راگبی کشور است. فعالیتی که استان فارس انجام می‌دهد، باعث می‌شود که این انگیزه در تیم‌های دیگر کشور هم ایجاد شود؛ بالطبع این مسئله باعث می‌شود که تیم ملی بهتری داشته باشیم و بتوانیم در آسیا بیش از پیش افتخارآفرینی کنیم.
معین سرکاری در پایان عنوان کرد: ما فکرمان را صرفاً روی رشد ورزش نگذاشته‌ایم؛ ما بیشترین تلاش را در محلات پایین‌شهر انجام داده‌ایم و قاطعانه می‌گویم که ما بازیکنانی را داشته‌ایم که در محله‌های پایین‌شهر دنبال کارهای خلاف بودند، اما حالا در اردوی تیم ملی هستند و هم‌زمان تحصیلاتشان را هم ادامه می‌دهند.
از همان محله‌ها چند نفر دیگر هم وارد عرصه ورزش راگبی و تحصیل شده‌اند؛ هر بازیکنی که به باشگاه راگبی استان اضافه می‌شود، کمک می‌کنیم که تحصیلاتش را هم بتواند ادامه دهد. در بحث خدمات‌رسانی به مردم مستمند و کمپ‌های ترک اعتیاد و کارتن‌خواب‌ها هم فعال هستیم. به واسطه تلاش‌های آقا روح‌الله مستورری که شبانه‌روزی به دنبال کارهای خیر هستند، فعالیت‌های خیلی خوبی انجام شده است. یک تشکر هم باید از سردار مینایی داشته باشم که مرد پشت پرده ما بوده و همیشه به ما کمک می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی