[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«آپولو» جدیدترین رقیب ربات انسان‌نمای تسلا، روزنامه شیراز نوین

ربات انسان‌نمای آپولو(Apollo) محصول شرکت آپترونیک(Apptronik) جدیدترین ربات انسان‌نما است که می‌خواهد ربات اپتیموس شرکت تسلا را در بازار شکست دهد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از انگجت، شرکت آپترونیک به تازگی از یک ربات کارگر جدید رونمایی کرده است؛ این ربات که آپولو نام دارد برای کار برای انسان‌ها و همچنین کار در کنار آنها طراحی شده‌ است.
این ربات در درجه اول برای جابه‌جایی و حمل کیف و وسایل در وظایف تدارکات و تولید در نظر گرفته شده است، اما شرکت آمریکایی سازنده آن می‌گوید آپولو می‌تواند در صنایع ساخت و ساز، نفت و گاز، تولید لوازم الکترونیکی، خرده‌فروشی، تحویل درب منزل، مراقبت از سالمندان و موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.
گفتنی است که پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما تاکنون در ابتدا توسط شرکت چینی شیائومی و سپس به دست شرکت تسلا به نام‌های سایبروان(CyberOne) و اپتیموس(Optimus) معرفی شده‌اند.
اکنون ربات آپولو با قد حدود ۱۷۰ سانتی‌متر و ۷۲ کلوگرم وزن می‌تواند تا 25 کیلوگرم بار را بلند کند.
شرکت سازنده آن می‌گوید با سبک‌تر کردن بازوهای آپولو، وزنی را که این ربات می‌توانند بلند کند، بیشتر کرده است.
آپولو از باتری‌های قابل تعویض بهره می‌برد که تا چهار ساعت کار می‌کنند؛ این ویژگی موجب می‌شود آپولو انعطاف‌ بیشتری نسبت به ربات‌هایی که قبل از شروع کار نیاز به شارژ دیواری دارند، ارائه دهد.
آپترونیک در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: «به طور خلاصه، این رویکرد مبتنی بر باتری به معنای خروجی کار بیشتر برای آپولو و کارایی عملیاتی بیشتر برای مشتریان است.»
آپترونیک، آپولو را به‌عنوان رباتی تعریف می‌کند که می‌تواند خود را برای انجام هر کاری وفق دهد.
این شرکت می‌گوید ماژولار بودن را در طراحی آپولو در نظر گرفته تا به کاربران این امکان را بدهد تا تصمیم بگیرند که آیا آپولو را برای کاربردهایشان به ‌عنوان یک انسان‌نمای واقعی قادر به پیاده‌روی روی دو پا می‌خواهند یا به صورت نیم‌تنه‌ای که روی چند چرخ حرکت می‌کند یا در مکانی ثابت نصب شود.
این ربات دارای نمایشگرهای دیجیتالی بر روی صورت و سینه خود است تا چهره‌ای دوستانه و شبیه به انسان ارائه دهد و کارگران از کار در کنار آن احساس راحتی کنند.
گفتنی است، شرکت آپترونیک هنوز قیمت این ربات را اعلام نکرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی