[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هدفمان تکرار قهرمانی آسیاست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در تیرماه سال جاری بود که یک مرودشتی به‌عنوان مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان انتخاب شد؛ مسعود کاظم پور، مربی جوان مرودشتی، حالا تیمش را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان آماده می‌کند.
وی در این ارتباط گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بیروت از تاریخ 10 تا 15 شهریورماه برگزار می‌شود و تیم ما برای حضور در این رقابت‌ها تاکنون سه اردو برگزار کرده است. همچنین سه مسابقه انتخابی هم برگزار کرده‌ایم و ترکیب تیم تقریباً مشخص شده است.
کاظم پور افزود: از روز دهم تیرماه در اردو هستیم و این تمرینات به صورت پیوسته و بدون وقفه برگزار شده است. یک هفته در تهران، سپس یک هفته در گیلان و یک هفته هم در مازندران، اردوهای خوبی را برگزار کردیم. 
این مربی مرودشتی در خصوص میزان حضور تکواندوکاران فارس در این اردوها نیز گفت: همان‌طور که می‌دانید تکواندو یک ورزش جذاب و محبوبِ المپیکی است و ورزشکاران زیادی از همان سنین کودکی در این رشته حضور پیدا می‌کنند. در انتخابی اول ما، 1200 تکواندوکار شرکت کردند که ماحصل آن، انتخاب 171 نفر برای حضور در اردوی دوم بود. در این بین، 12 استان فارسی هم حضور داشتند؛ سپس انتخابی دیگری بین این 171 نفر برگزار شد و 27 نفر برای اردوی بعدی انتخاب شدند که در این بین نیز 4 نفر اهل استان فارس و همگی از شهرستان مرودشت بودند. در اردوی بعدی هم یک مسابقه انتخابی درون‌اردویی گذاشتیم که 12 نفر انتخاب شده و 2 نفر از بچه‌های فارس نیز موفق به حضور در ترکیب نهایی شدند. حالا آقای مهدی رزمیان، عضو فیکس تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست و آرین محمودی نیز باید در مسابقات انتخابی دیگری شرکت کند.
وی در خصوص سرسخت‌ترین رقیب ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: در دوره قبلی که یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بود و در شهر هوشی مینه ویتنام برگزار شد، ما توانستیم قهرمان شویم اما تکرار این قهرمانی کار آسانی نیست؛ کره جنوبی که مهد تکواندوی جهان است، سرسخت‌ترین رقیب ماست. همچنین ازبکستان و قزاقستان هم تیم‌های خوبی دارند و برخی کشورهای عربی هم گاهی در برخی وزن‌ها بازیکنان خوبی را به رقابت‌ها می‌فرستند. اما ما با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشته‌ایم، همه امیدمان این است که دوباره بتوانیم به قهرمانی برسیم و پرچم ایران را بالا ببریم.
مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان درباره ورزش مرودشت گفت: مرودشت در رشته‌های مختلفی در این چند سال موفقیت‌های زیادی کسب کرده؛ خود من هم سرپرست هیئت تکواندو این شهرستان هستم و کارهای خوبی هم در این مدت انجام داده‌ایم و برنامه‌های خوبی هم برای پییشبرد این رشته در مرودشت داریم. از آقای افتاده نسب، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان هم تشکر می‌کنم و همچنین از آقای باوقار، رئیس هیئت تکواندو فارس که خیلی از بچه‌ها حمایت کردند.
مسعود کاظم پور افزود: تیم ملی نوجوانان امسال فقط در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند، اما سال آینده باید در مسابقات قهرمانی جهان به میدان برود. این بچه‌هایی که امسال در اردوی تیم ملی بوده‌اند، تا سال‌ها می‌توانند در مسابقات مختلف افتخارآفرینی کنند که یکی از میادین بزرگ پیش روی آنها، المپیک نوجوانان سال 2024 است. ما در مرودشت 2 نونهال هم در تیم ملی داریم که به مسابقات قهرمانی جهان در بوسنی اعزام خواهند شد و یک نفر هم با تیم ملی نونهالان به مسابقات قهرمانی آسیا خواهد رفت. در تیم ملی نونهالان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، آقای علی رزمیان را در وزن پنجم داریم و همچنین آقای ابوالفضل نجفی در وزن نهم که امیدواریم در آن رقابت‌ها افتخارآفرینی کنند.
وی در پایان گفت: از مسئولان تقاضا داریم که حمایت‌هایشان از این رشته المپیکی بیشتر شود؛ در حال حاضر، تکواندو مرودشت تنها یک خانه تکواندو دارد که البته امکاناتش در حد یک خانه تکواندو نیست، فقط یک محل تمرین است که سکوی تماشاگر هم ندارد. ضمن اینکه مسابقات بین‌المللی تکواندو با تجهیزات الکترونیکی برگزار می‌شود که ما این را هم نداریم. برای رشته‌ای که قهرمانان زیادی دارد، امکانات بیشتری باید اختصاص پیدا کند؛ شهر ما در تیم ملی نوجوانان، از تهران هم بیشتر ملی‌پوش دارد و این نشان‌دهنده شایستگی‌های زیادی است. لازم است از این بچه‌ها حمایت شود تا بتوانند تا رده سنی بالاتر و کسب افتخارات بزرگ، پیش بروند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی