[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شکار صنایع با هدف اشتغال‌زایی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از جهاد خدمت‌رسانی در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و فرصت خدمت به ملت بزرگ ایران را سعادت بزرگ در راستای ساختن میهنی آباد ارزیابی کرد.
تحقق شعار سال، چراغ راه فعالیت
علی‌اکبر میدان‌شاهی در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی به اقصی‌نقاط استان پهناور فارس گفت: تحقق شعار سال را به عنوان چراغ راهی برای فعالیت در حوزه انرژی پیش روی خود قرار داده‌ایم.
او با اشاره به این موضوع که به چهار شهر و 238 روستای استان فارس در دولت سیزدهم گازرسانی شده است، اظهار داشت: طی این مدت 1050 صنعت و بیش از 127هزار و پانصد مشترک با احداث 3275 کیلومتر خط لوله از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
وی با تقدیر از کارکنان زحمتکش شرکت گاز استان فارس که در راستای بهره‌برداری از پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر تلاش می‌کنند، افزود: تحقق شعار فاخر «مهار تورم و رشد تولید» نیاز به عزمی راسخ و روحیه جهادی دارد که با پوشش گازرسانی به 99 درصد از مشترکان محقق شده است.
 رونق گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی پیرامون خدمت‌رسانی شرکت گاز استان فارس از ابتدا تاکنون گفت: 119 شهر، 2439 روستا و 7160 مرکز صنعتی در استان فارس با احداث 34787 کیلومتر خط لوله از نعمت گازرسانی برخوردار شده‌اند و به طور کلی در دولت سیزدهم در هر چهار ساعت به یک‌ صنعت، در هر ۲ روز به یک روستا و در هر سه ماه به یک شهر گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه برنامه‌محوری نقش ارزنده‌ای در پیشبرد امور دارد، اظهار داشت: امروزه بیش از یک‌میلیون و 725هزار مشترک با 931هزار علمک در سطح استان فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این در حالی است که با گازرسانی به حوزه صنعت در یک سال آینده شاهد رکورد بی‌نظیری در استان فارس خواهیم بود.
میدان‌شاهی با تأکید بر این موضوع که با هم‌افزایی می‌توانیم از چالش‌ها عبور کنیم، افزود: مهم‌ترین دستاورد پروژه‌های گازرسانی مواردی نظیر رفاه اجتماعی و پاسداشت محیط زیست است و در پرتو آن به بسترسازی برای فعالیت صنایع و رشد تولید و اشتغال‌زایی می‌اندیشیم.
 بالندگی ایران اسلامی با تزریق انرژی
به گفته این مقام مسئول، رونق تولید در مجتمع‌های صنعتی کلان و مراکز کوچک تولیدی نقش ارزنده‌ای در بالندگی ایران اسلامی دارد و با اشتغال پایدار می‌توان زمینه‌های تحکیم بنیان خانواده، مهاجرت معکوس، کاهش بزهکاری و مواردی از این دست را مهیا کرد.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های گازرسانی که در هفته دولت سال جاری در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به دو شهر جویم و رستاق، 63 روستا و 330 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 2204میلیارد تومان با موفقیت انجام شده و در پی این تلاش‌ها بیش از 10هزار و 400 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس مشترکین را به استفاده بهینه از انرژی دعوت کرد و افزود: رعایت الگوی مدیریت مصرف با رعایت موارد ایمنی از مهم‌ترین نکاتی است که همواره نسبت به آنها تأکید داریم.  
 ارکان جهت‌ساز شرکت گاز استان فارس
او در ادامه با اشاره به ارکان جهت‌ساز شرکت گاز استان فارس بیان داشت: این مجموعه در ابتدای دولت سیزدهم با توجه به تغییرات رویکرد مدیریت در سطح کشور و استان و در راستای تحقق چشم‌انداز و مأموریت‌های خود با استفاده از ماتریس BSC-SWOT به تجزیه و تحلیل عوامل درونی و بیرونی، فرصت‌ها و تهدیدها، نقاط ضعف و قوت پرداخته و اهداف و برنامه‌های کلان و استراتژیک را تدوین و اجرایی نموده است.
میدان‌شاهی در ادامه اظهار داشت: بیانیه ارزش‌های سازمانی در راستای افزایش سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان بنا شده و در این راستا فروش و توزیع گاز طبیعی در کلیه بخش‌ها، بهینه‌سازی مصرف، ارائه خدمات پس از فروش و استفاده از فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین به اهم اهداف استراتژیک شرکت گاز استان فارس اشاره کرد و افزود: افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا به رشد درآمد، ارتقای بهره‌وری، ارتقای پایداری گاز، اتخاذ رویکرد مدیریت سبز و بهبود انضباط مالی و بهینه‌سازی هزینه‌ها دست می‌یابیم.
 تبیین اهداف استراتژیک
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با تشریح دیگر اهداف استراتژیک این مجموعه اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی و توسعه رویکرد کم‌کربن به همراه مؤلفه‌های چابک‌سازی، هوشمندسازی، کیفی‌سازی خدمات، بهینه‌سازی و توسعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز، ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و نمایندگان جامعه، مدیریت بهینه مسئولیت‌های اجتماعی، قانونی، زیست‌محیطی و انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر آنها تمرکز ویژه‌ای انجام گرفته است.
 هفته دولت، فصل شکوفایی پروژه‌های گازرسانی
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در ادامه از آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری 936 پروژه مهم گازرسانی هم‌زمان با هفته دولت خبر داد. میدان‌شاهی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به صنایع با توجه به اهمیت اجرایی‌سازی شعار سال در دولت سیزدهم رونق و شتاب بیشتری به خود گرفته است، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به اقصی‌نقاط استان فارس فراتر از برنامه زمان‌بندی شده در حال اجراست و قطار خدمت دولت سیزدهم با رویکرد گسترش عدالت‌محور خدمات و امکانات به پیش می‌راند. بر همین اساس استراتژی این شرکت نیز بر مبنای تبیین شعار سال بارگذاری شده و برای حمایت از صنایع و گازرسانی به مناطق دورافتاده از هیچ تلاش و ممارستی فروگذار 
نیستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی