[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مترو به صدرا می‌رود ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه ادامه خط ۳ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شهری و استانی است، گفت: اجرای این پروژه همکاری بین‌بخشی را می‌طلبد. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در پی تداوم بازدیدها و بررسی‌های میدانی مدیریت ارشد شهری شیراز از پروژه‌های کلان عمرانی، جلسه میدانی بررسی خط ۳ در حال ساخت مترو از تقاطع بصیرت به سمت میدان راه‌آهن -به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر با ۸ ایستگاه- برگزار شد. در این جلسه که در محل احداث یکی از ایستگاه‌های در حال ساخت این خط برگزار شد، وضعیت مواردی نظیر ایستگاه‌ها، تونل‌ها، کارخانه تولید سگمنت و تی‌بی‌ام موردبحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد.
شهردار کلان‌شهر شیراز با ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی خط ۳ مترو که به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بعضی قسمت‌ها حتی از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم و در مجموع مسیری که در حال طی شدن است، طبق قوانین و ضوابط قرارداد در حال انجام است و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی پروژه اجرا شود. اسدی با بیان اینکه ادامه خط ۳ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شهری و استانی است، گفت: این مسیر از نظر بودجه، ضوابط و قانون باید در بودجه کل کشور دیده شود. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ابراز امیدواری کرد: مجوز احداث این مسیر در سفر قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری به استان فارس اخذ شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: اجرای این پروژه، همکاری بین‌بخشی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری صدرا، شرکت توسعه عمران شهر صدرا و شهرداری شیراز را می‌طلبد و تمامی این دستگاه‌ها باید همت کرده تا خط ۳ مترو به سمت شهر صدرا برسد و این کار باید به‌صورت مشارکتی انجام شود.
اسدی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در امر دسترسی عبور و مرور راحت و سریع شهروندان کلان‌شهر شیراز و شهر صدرا دانست و ادامه داد: علاوه بر اشتغال برخی شهروندان صدرا در شیراز، چند بیمارستان تخصصی در صدرا وجود دارد که خدمات ارزشمندی را در سطح استان فارس به مراجعان خود ارائه می‌دهند. او گفت: با ادامه خط ۳ مترو به شهر صدرا، مردم می‌توانند مسیر طولی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تا شهر جدید صدرا را با استفاده از خطوط مترو در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه طی کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی