[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درخشش نسل طلایی فوتبال فیروزآباد، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - گروه ورزش
بهار ۱۴۰۱ بود که نونهالان فیروزآباد جهت تشکیل تیم منتخب فوتبال گرد هم آمدند؛ بازیکنان ۱۴ ساله‌ای که حاصل چند سال تلاش مربیان و مدیران دلسوز مدارس فوتبال این شهرستان بودند.
ماجرا با خرید امتیاز لیگ برتر نونهالان فارس به نام تیم منتخب هیئت فوتبال فیروزآباد آغاز شد. در مسیر پیشرفت این تیم، رئیس هیئت فوتبال فیروزآباد، محمد معین صفاری، نقش انکارناپذیری داشت.
شایان نجفی، سرمربی جوان و خوش‌فکر این تیم که یک ماه قبل به‌عنوان نفر اول کادر فنی، تیم بزرگسالان فیروزآباد را در لیگ دسته دوم فارس به مقام اول رسانده بود، توانست این بار در رده نونهالان برای فوتبال شهرستان فیروزآباد، گام بلندی بردارد. سعید صفرپور و نیما بیرمی، دیگر همکاران این مربی بودند و در کسوت مدیر فنی تیم، مرد باسابقه فوتبال فیروزآباد یعنی حسن حبیبی نژاد، حضور داشت که آرامش‌بخش تلاطم‌های این تیم بود. سرپرستِ این مجموعه نیز معلم بااخلاق، حاج سهراب دهقان بود که هم مربیگری را می‌دانست و هم دلسوز بود.
دستاورد تیم منتخب فیروزآباد در لیگ برتر نونهالان فارس، ۶ برد و ۲ مساوی بود. ۲۵ گل زده و ۹ گل خورده و تفاضل +۱۶ نیز نصیب این تیم شد. عنوان بهترین خطوط دفاع و حمله نیز نصیب فیروزآبادی‌ها شد. در انتها جام قهرمانی در دستان نونهالان فیروزآباد به آسمان رفت.
اما ماجرا به اینجا ختم نشد و فوتبالیست‌های نونهال فیروزآبادی، تلاش و تمرین بی‌وقفه خود را رها نکردند و با انگیزه و امید بیشتری به استقبال سال ۱۴۰۲ رفتند.
تیم فوتبال نونهالان فیروزآباد این‌بار با نام باشگاه شاهد و با مدیریت حاج ذوالقدر غفاری، راهی مسابقات دسته اول نونهالان فارس شد.
تیرماه ۱۴۰۲ بود که باز هم شایان نجفی به‌عنوان سرمربی و سهراب دهقان به‌عنوان سرپرست، این تیم را همراهی کردند. مربیان جوان و فوتبالیست‌های دیروز فیروزآباد، حامد غفاری و ماهان غفاری به کادر فنی تیم پیوستند. این نونهالان کوشا، باانگیزه و دوست‌داشتنی، این‌بار ۷ برد و یک تساوی را رقم زدند تا بر بام فوتبال نونهالان فارس بایستند. ۲۷ گل زده و ۲ گل خورده، آمار منحصر به فرد و بی‌سابقه در فوتبال فیروزآباد بود که این تیم در کارنامه خود ثبت کرد.
تیم نونهالان فیروزآباد، تیمی سخت‌کوش و  پرتلاش است؛ تیمی که زیاد گل می‌زند و به ندرت گل می‌خورد. 
کیفیت فنی و فوتبال چشم‌نواز این تیم همراه با نتایج درخشان، بار دیگر تحسین بزرگان فوتبال فیروزآباد را برانگیخت و شور و شوق را روی سکوهای استادیوم کهنه تختی فیروزآباد برپاکرده بود.
طوفان نسل طلایی فیروزآباد تمام‌شدنی نیست؛اگر این تیم و این نسل مورد حمایت قرار بگیرند، آینده روشنی در انتظار فوتبال فیروزآباد و فارس خواهد بود.
چندی دیگر همین تیم عازم مسابقات مناطق کشور خواهد شد و نماینده فارس در مسابقات کشوری خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی