[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شب متفاوت ایرانی‌ها در فوتبال آسیا، روزنامه شیراز نوین

چهره‌های سرشناس فوتبال ایران در لیگ کشورهای حاشیه خلیج فارس شب متفاوتی را پشت سر گذاشتند.
به گزارش فوتبال 360، لیگ بیست‌ودوم در شرایطی به پایان رسید که انتظار می‌رفت با توجه به عملکرد چند ستاره ایرانی در فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی، شمار لژیونرهای فوتبال ایران افزایش پیدا کند، اما در مسیری معکوس رفته‌رفته از شمار آنها کاسته شد و در بازار تابستانه، چهره‌های سرشناسی که در سالیان گذشته در قامت لژیونر فعالیت می‌کردند، به فوتبال ایران بازگشتند تا در لیگ برتر فعالیت خود را پیش ببرند. محمدامین حزباوی، مهدی قایدی و محمد محبی از جمله معدود بازیکنانی بودند که توانستند با تیم جدیدی در خارج از ایران قرارداد امضا کنند.
محبی به تیم روستوف روسیه رفت که با وجود حضور در ترکیب این تیم، فعلاً نتوانسته تأثیرگذاری چشمگیری داشته باشد و روزهای خوبی را در فوتبال روسیه پشت سر نمی‌گذارد. جالب آنکه به‌جز محمد محبی که از لیگ برتر فوتبال ایران راهی لیگ روسیه شد، دیگر هیچ بازیکنی از فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی ایران به تیم‌های اروپایی نرفت و چهره‌هایی مانند حزباوی و قایدی هم تصمیم گرفتند تا در لیگ‌ کشورهای حاشیه خلیج فارس فوتبال خود را دنبال کنند.
*حزباوی پاسخ اعتماد پینیرو داد
محمدامین حزباوی، پدیده جوان فوتبال ایران که فصل گذشته در تیم فولاد خوزستان حضور داشت با قراردادی بلندمدت به تیم السد قطر پیوست و در جام باشگاه‌های عرب تنها در یک مسابقه فرصت بازی پیدا کرد که در حضور کوتاه‌مدت او در ترکیب، حزباوی توانست عملکرد فنی خوبی را از خود به‌جای بگذارد. مدافع ایرانی بعد از نیمکت‌نشینی در اولین بازی فصل جدید، شب گذشته در دوئل با الاهلی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت که توانست عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای بگذارد.
حزباوی در دقیقه 7 روی ارسال اکرم عفیف با ضربه سر موفق به گلزنی شد تا در اولین بازی‌اش در لیگ ستارگان قطر، اولین گل خود را هم به‌ثمر برساند و رکوردی جالب‌توجه را به نام خود ثبت کند. مدافع ایرانی تا دقیقه 67 در زمین مسابقه بود و بازی 2 بر صفر به سود السد در جریان بود اما بعد از خروج حزباوی، سهیل که به عنوان جانشین او به ترکیب السد اضافه شد، مرتکب خطای پنالتی شده و از زمین مسابقه هم اخراج شد! در پایان یک بازی جنجالی السد توانست با نتیجه 4 بر 2 حریف خود را شکست بدهد تا در اولین حضور محمدامین حزباوی در ترکیب اولیه السد، او بتواند همراه تیم قطری نخستین پیروزی را در فصل جدید لیگ ستارگان قطر تجربه کند. البته که شاگردان برونو پینیرو در هفته نخست هم در غیاب مدافع ایرانی موفق به کسب پیروزی شدند تا با 6 امتیاز صدرنشین لیگ باشند.
*کلبا امتیاز گرفت، مجیدی اخراج شد!
اتحاد کلبا بعد از شکست دراماتیک مقابل شارجه امارات در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر امارات، شب گذشته میهمان تیم البطائح بود که شاگردان فرهاد مجیدی توانستند نمایش تهاجمی را از خود در مقابل حریفشان به اجرا در بیاورند و در تلاش برای رسیدن به گل برتری هم بودند، اما با وجود موقعیت‌های خلق‌شده، توپی از خط دروازه دو تیم عبور نکرد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. مهدی قایدی با وجود حضور 90 دقیقه‌ای در ترکیب تیمش نتوانست درخشش هفته نخست خود را تکرار کند و ناکام در گلزنی و یا گل‌سازی بود.
فرهاد مجیدی، سرمربی اتحاد کلبا در جریان بازی بارها نسبت به سوت‌های داور مسابقه معترض بود و سرانجام در واپسین دقایق مسابقه نسبت به عدم اعلام خطای مدافع البطائح واکنش تندی را از خود نشان داد که این مسئله باعث شد تا او از زمین مسابقه اخراج شود و دیدار بعدی تیمش که مقابل الجزیره امارات خواهد بود را از دست بدهد؛ مسابقه‌ای که سی‌ویکم شهریورماه به میزبانی تیم اتحاد کلبا برگزار خواهد شد و شاگردان مجیدی بعد از یک شکست و یک تساوی برای رسیدن به نخستین پیروزی فصل در این مسابقه تلاش خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی