[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مربی فوتبال پایه شیراز: فارس کارخانه بازیکن سازیِ استان‌های دیگر شده است!، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - گروه ورزش
مربی فوتبال پایه شیراز اعتقاد دارد که شیراز در زمینه زیرساخت‌های ورزشی به شدت فقیر است و بی‌توجهی تیم‌های کشوری این شهر به استعدادهای بومی را یکی از معضلات بزرگ فوتبال این شهر می‌داند.
امین قاسمیان متولد ۱۳۶۴ در شیراز است که در باشگاه‌های برق، استقلال، ولیعصر، سازمان آب و فجر شهید سپاسی این شهر بازی کرده است. او در باره چگونگی ورودش به جرگه مربیان می‌گوید: مربیگری را در سال ۱۳۸۶ از باشگاه پرسپولیس شیراز با مدیریت آقای کوروش حسینی پناه شروع کردم و در باشگاه‌های سرخ‌پوشان، برق و ایمان سبز شیراز مربیگری کرده‌ام. در حال حاضر در خدمت تیم پاس شیراز هستم؛ باشگاه پاس شیراز با مدیریت آقای مقداد زارع و مالکیت آقای حسین ولدان در رده‌های نونهالان و نوجوانان برتر کشور به جوانان برتر فارس فعالیت خود را شروع کرد و بنده امسال در تیم برتر نونهالان کشور فعالیت دارم.
وی در خصوص مشکلات باشگاه‌های فوتبال پایه شیراز گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در رده پایه، کمبود زیرساخت سخت‌افزاری می‌باشد؛ متأسفانه تعداد محدود زمین باعث شده که باشگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه باشند. اکثر تیم‌ها در ساعت‌های غیراستاندارد تمرین می‌کنند که از لحاظ علمی سلامت بازیکنان را به خطر می‌اندازد. در حال حاضر فقط ۱۰ زمین فعال برای باشگاه‌های متعدد و در رده‌های سنی مختلف موجود می‌باشد که این یک فاجعه در زیرساخت‌های ورزشی شهر شیراز در زمینه فوتبال به شمار می‌رود.
قاسیمان افزود: زمین‌ها به خاطر استفاده زیاد روزانه از کیفیت پایینی برخوردارند که متأسفانه این مسئله هم سلامتی بازیکنان را به خطر می‌اندازد. حتی تعدادی از بازیکنان به خاطر مصدومیت ناشی از کیفیت زمین از چرخه فوتبال و ورزش خارج می‌شوند و در سال‌های جوانی ممکن است رو به اعتیاد و زندگی ناسالم بیاورند که این هم یک مسئله بسیار قابل تأمل است.
این مربی فوتبال پایه تأکید کرد: مشکل دیگر ما این است که قیمت زیاد زمین‌های تمرینی باعث شده بازیکنان مستعدی که در پرداخت شهریه مشکل دارند از مسیر فوتبال و ورزش خارج شوند و اکثر باشگاه‌ها به خاطر همین مسئله تعداد تمرین و زمان تمرین خود را پایین بیاورند؛ همین مسئله نیز باعث شده که شرایط فنی باشگاه‌ها از حالت حرفه‌ای به آماتور تبدیل شود.
او درباره عمده مشکلات مربیان نیز گفت: نداشتن ثبات شغلی، نداشتن بیمه و البته دستمزدهای پایین نسبت به اهمیت این شغل از بزرگترین مشکلات ما مربیان در فوتبال شیراز است.
امین قاسمیان در ادامه به مسئله دیگری در فوتبال شیراز اشاره کرد و گفت: فوتبال شیراز به واسطه فعالیت تیم ‌ها و همت مسئولان فوتبال شیراز، آقای حسینی و همکارانشان که بازی‌ها را به طور منظم برگزار می‌کنند، زنده است که این مسئله هم مقطعی می‌باشد. بازیکنان زمانی که به رده جوانان و امید برسند با بی‌توجهی تیم‌های بزرگسالان کشوری مواجه می‌شوند؛ این بی‌توجهی به استعدادهای بومی، باعث می‌شود بازیکنان مستعد از چرخه خارج شوند و ناچارند به شهرهای دیگر جهت ادامه فعالیت بروند؛ در اصل استان فارس کارخانه بازیکن‌سازی استان‌های دیگر شده است. محصول استان فارس در شهرهای دیگر استفاده می‌شود و تیم‌های بزرگسالان کشوری شیراز با استفاده از بازیکنان بی‌کیفیت غیر بومی، نقش مؤثری در تلف شدن استعدادهای خوب استان فارس دارند.
وی در پایان اظهار داشت: باید از زحمات شبانه‌روزی رئیس هیئت فوتبال شیراز، آقای حسینی و همکاران دلسوزشان آقایان موسایی، شاکری، سید رسولی، مهرعلی و دکتر ایزد پناه تشکر کنم که با فعالیت شبانه‌روزی خود مسابقات لیگ شیراز را با کمترین امکانات به بهترین شکل ممکن برگزار کردند. همچنین از روزنامه خوب شیرازنوین هم تشکر می‌کنم که با کار قشنگ و پسندیده به فوتبال پایه شیراز می‌پردازد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی