[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به این دلایل مهم هنگام نشستن از زیرپایی استفاده کنید، روزنامه شیراز نوین

استفاده از زیرپایی می‌تواند کار کردن برای زمانی طولانی را راحت‌تر کند و از بروز مشکلاتی برای کمر، زانو و ابتلا به واریس پیشگیری کند. نشستن‌های طولانی‌مدت بدون رعایت نکات سلامت بدن، صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت فرد وارد می کند.
به گزارش بهداشت نیوز، تهیه صندلی ارگونومیک به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا صحیح بنشینید و از خستگی شما می کاهد، اما در کنارش به یک زیرپایی مناسب نیاز دارید تا فشاری روی پا و گودی کمرتان نیاید. بعضی از مدل‌های زیر پایی دارای امکان تنظیم شیب هستند و بعضی دیگر نه.
در این مطلب شما را با ضرورت استفاده از زیرپایی و نکات مهم در خرید آن آشنا می‌کنیم:
چرا باید از زیرپایی استفاده کنیم؟
کسانی‌که قد کوتاهی دارند بیشتر احتیاج به زیر پایی دارند تا افراد بلند قد؛ کسانی‌که قد کوتاهی دارند برای این‌که پایشان به زمین برسد به اجبار نزدیک به لبه صندلی می‌نشینند که باعث آویزان ماندن پا، ناراحتی و بیماری‌های جدی در پا می‌شود. فارغ از موضوع قد، به ‌طور کلی وقتی روی صندلی می‌نشینید و می‌خواهید پای شما به زمین برسد، معمولاً ناخودآگاه به سمت جلوی صندلی می‌آیید و دیگر امکان درست تکیه دادن وجود ندارد؛ برای همین فشار بسیار زیادی به ستون فقرات و کمر شما می‌آید. با استفاده از زیرپایی می‌توانید این مشکل را رفع کنید و کمر خود را در حالت درست قرار دهید.
فواید زیرپایی، از رفع مشکلات ماهیچه‌ای تا پیشگیری از واریس
زیرپایی ابزاری است که با قرار گرفتن در زیر پای کسی‌که پشت میز یا رایانه می‌نشیند به درست نشستن برای گردش روان خون در رگ‌ها و جلوگیری از روی دادن دردها و مشکلات ماهیچه‌ای کمک می‌کند. یکی دیگر از مشکلاتی که افراد با شغل‌هایی که زیاد روی پا می‌ایستند یا پاهای آنها برای مدت طولانی آویزان است، درگیرش می‌شوند، بیماری واریس است.
این بیماری به ‌دلیل گردش ناقص و نادرست گردش خون در پاها به وجود می‌آید؛ خون از طریق پمپاژ قلب وارد سرخرگ‌ها می‌شود و برگشت خون از طریق انقباض عضلات انجام می شود. وقتی پاهای شما در شرایط مناسبی نباشند این برگشت خون درست انجام نشده و باعث ایجاد واریس در پاها می‌شود.
زیرپایی خوب چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟
توجه به جنس پلاستیک، چوب، استیل، فلز، ام دی اف، چرم، موکت‌دار، پی وی سی و ورنی از جمله جنس‌های مختلف موجود در بازار است. اگر کف محیط کار شما سرامیک است، بهتر است از ورقه‌های فولادی زیرپایی اداری استفاده کنید تا در زیر پای شما سُر نخورد. توجه به نوع طرح| طرح سُه‌بعدی، متحرک، ثابت، قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تنظیم زاویه و ماساژور از جمله طرح‌های موجود در بازار است. اگر در هنگام کار کردن، زیاد دچار جابه‌جایی هستید بهتر است که نمونه‌های سبک و متحرک زیرپایی اداری را استفاده کنید.
یا اگر صندلی شما در محیط کار غیراستاندارد است، بهتر است نوعی از زیرپایی اداری را بخرید که قابلیت تنظیم زاویه و همین‌طور قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا بتوانید به سادگی آن را برای خود تنظیم کنید. دقت داشته باشید زمانی که روی صندلی کار خود می‌نشینید زاویه مچ پای شما با زمین باید 90 درجه باشد، اگر این زاویه رعایت نشود، باعث می‌شود که فشار زیادی بر مچ پای شما وارد شود؛ بنابراین خرید نمونه‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و درجه می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی