[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هشتمین همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی در دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

هشتمین همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی در دانشگاه شیراز

هشتمین دوره همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی در دانشگاه شیراز برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، هشتمین دوره همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی که بزرگ‌ترین همایش علمی دانش‌آموزی کشور به شمار می‌رود، با هدف آشنایی دانش‌آموزان متوسطه، به‌ویژه دانش‌آموزان مستعد شهر شیراز با علوم مهندسی کامپیوتر، در دانشگاه شیراز برگزار شد.
این همایش که با شرکت بیش‌از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان ترتیب یافت، از ۲۵مردادماه تا ۳ شهریورماه در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد.
همایش زنگ برنامه‌‌نویسی یا Hour of Code یک رویداد جهانی است که از سوی Code.org ایجاد شده است، با هدف آشناکردن دانش‌آموزان با علم کامپیوتر و گسترش مشارکت در این زمینه، هرساله در هفته جهانی آموزش علوم کامپیوتر برگزار می‌شود. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت از این رویداد حمایت می‌کنند. بخش مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز با همکاری انجمن علمی ACM یکی از برگزارکنندگان رویداد جهانی زنگ برنامه‌نویسی در ایران است. دانشجویان این بخش از سال ۱۳۹۳ تا به حال به‌مدت هشت دوره این رویداد را برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار کرده‌اند. امسال نیز دانشگاه شیراز برای هشتمین‌ سال پیاپی، میزبان همه دانش‌آموزانی است که به آشنایی با برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند. همان‌طور که گفته شد، هدف این همایش ایجاد فرصتی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه است تا به یادگیری مفاهیم پایه برنامه‌نویسی در فضای دانشگاه بپردازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی