[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شتاب فسا در احداث مسکن ملی ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: از مجموع هفت هزار متقاضی شهر فسا، سه هزار نفر در سایتی که اکنون شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم، مسکن به آنها تعلق خواهد گرفت. 2 هزار متقاضی را نیز در سایت دوم جای خواهیم داد و مابقی متقاضیان نیز در قالب طرح جوانی جمعیت و سایر موارد از مسکن حمایتی دولت برخوردار خواهند شد.
هم‌زمان با آخرین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن فسا با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در این شهرستان آغاز شد. دکتر محمودرضا طالبان، در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: سایت اول ما در شهر فسا به نقطه خوبی رسیده و اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم. دکتر محمودرضا طالبان افزود: این پروژه شامل حدود سه‌هزار واحد مسکونی است که در بلوک‌های چهارطبقه احداث خواهد شد. آماده‌سازی توسط شهرداری انجام می‌شود و شرکت سازنده نیز انتخاب شده و به‌زودی تجهیز کارگاه انجام خواهد شد. وی، ضمن پوزش از مردم شهر فسا بابت تأخیر ایجاد شده در اجرای این پروژه مسکونی ادامه داد: به رغم اینکه کار با تأخیر آغاز شده، اما جای نگرانی نیست؛ چراکه تقریباً اکثر پروژه‌ها در همین مقطع قرار دارد و فقط در برخی شهرها مانند اقلید، آباده، ارسنجان و خرامه که یک طبقه و 2 طبقه هستند، واحدها در مرحله سقف اول قرار دارند و مابقی در مرحله صدور پروانه ساختمانی هستند. مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مکان زمین‌های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر فسا مکانی مناسب و خوب توصیف و اظهار کرد: ابتدا یک توافق‌نامه در رابطه با زمین مربوط به سپاه انجام دادیم که فرایندی طولانی داشت که با پیگیری مجموعه سپاه مراحل نهایی خود را طی می‌کند. طالبان افزود: زمانی که احساس کردیم امکان دارد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر با تأخیر مواجه شود و عقب بمانیم، ظرف مدت یک و نیم ماه با شرکت تعاونی فرهنگیان به توافق رسیدیم و هم‌اینک طرح فاز اول آماده است و مشاور فاز 2 نیز قول داده که تا روز دوشنبه هفته آتی نقشه این فاز را هم به ما ارائه دهد.
وی ادامه داد: شرکت ساختمانی سکاف در چند شهر استان از جمله شیراز و مرودشت که به شکل چهارطبقه نیز بناست ساخته شود، با ما قرارداد منعقد کرده و در فسا نیز احداث حدود 2 هزار واحد به آنها سپرده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: امیدواریم که ظرف یک و نیم تا 2 ماه آینده زمین مربوط به سپاه نیز آماده شود. طالبان افزود: در شهر فسا ثبت نام حدود هفت هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن قطعی شده که از این تعداد پنج هزار و 600 نفر مبلغ 40 میلیون وجه اولیه خود را نیز واریز کرده‌اند.
وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار متقاضی شهر فسا، سه هزار نفر در سایتی که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم مسکن به آنها تعلق خواهد گرفت. 2 هزار متقاضی را نیز در سایت دوم جای خواهیم داد و مابقی متقاضیان نیز در قالب طرح جوانی جمعیت و سایر موارد از مسکن حمایتی دولت برخوردار خواهند شد. مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث خانواده معظم شهدا هم امسال بنا داریم کسانی که تاکنون فرم جیم آنها سبز مانده و زمینی دریافت نکرده‌اند را 
پوشش دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی