[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

پویش افق روشن برگزیدگانش را شناخت، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
آیین اختتامیه پویش افق روشن به همت شرکت توزیع نیروی برق شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد. این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پروش استان فارس، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با همراهی جمعی از مقامات مسئول و حضور پرشور دانش‌آموزان برگزیده در سالن اجتماعات اداره برق منطقه یک شیراز برگزار شد.
 اهمیت مدیریت مصرف انرژی و الگوسازی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این مراسم بر نقش ارزنده فرهنگ‌سازی و آموزش در مدیریت مصرف انرژی و الگوسازی تأکید کرد.
محمدرضا سلاحی اظهار داشت: پویش افق روشن در پرتو تعاملات مطلوب شرکت توزیع نیروی برق شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برای سومین سال برگزار شد.
وی با اعلام این خبر که پویش افق روشن به دلیل تأثیر رفتاری بسزایی که در مشترکان برق داشته مورد توجه شرکت توانیر قرار گرفته، اظهار داشت: بر این باور هستیم که کلان‌شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از غنای فرهنگی مطلوبی برخوردار است و با اتخاذ تدابیر راهبردی در حوزه اصلاح الگوی مصرف می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در زمینه بهره‌برداری بهینه از انرژی برداشت.
او با تقدیر از روابط عمومی‌های شرکت توزیع نیروی برق شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس که تلاش فراوانی برای برگزاری مطلوب این پویش داشتند، اظهار داشت: به واسطه این تلاش‌ها شهر شیراز به عنوان دبیرخانه تعامل صنعت برق و آموزش و پرورش در خصوص مدیریت مصرف و الگوسازی معرفی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اعلام جزئیاتی از این پویش گفت: بیش از 800 اثر به دبیرخانه این پویش از سوی دانش‌آموزان ارسال گردید که پس از ممیزی‌های هیئت داوران 80 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در تابستان امسال گفت: طبق تجربیات سنوات پیشین، در بخش خانگی سالیانه با 3 تا 5 درصد افزایش مصرف برق مواجه هستیم اما در تابستان 1402 با تلاش‌هایی که در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی صورت گرفت، رشد مصرفی به ثبت نرسید و انرژی ذخیره شده در بخش صنعت برای تحقق شعار سال و رشد بهره‌وری به کار گرفته شد. سلاحی در ادامه از اتخاذ راهکارهای آموزشی و فرهنگی برای ارتقای مدیریت مصرف خبر داد و افزود: امیدواریم فعالیت‌های آموزشی، طرح‌های تشویقی مدیریت بار و فرهنگ‌سازی‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف صورت می‌گیرد، ثمربخش باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز بیان داشت: در سال جاری با اجرای طرح پاداش 20 برابری مدیریت مصرف و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی 28 درصد مشترکان در بخش خانگی موفق شدند از پاداش مدیریت مصرف 20 برایری معادل 19میلیارد بهره‌مند شوند و امیدواریم تا پایان فصل گرم این پاداش‌ها به 45 میلیارد افزایش یابد.
 نقش ارزنده خانواده‌ها در فرایند فرهنگ‌سازی
در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بر اهمیت نقش خانواده‌ها در عرصه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگ‌سازی تأکید کرد.
محمدخلیل عسکری با قدردانی از اهتمام شرکت توزیع نیروی برق شیراز در راستای برگزاری شایسته پویش افق روشن گفت: نقش خانواده در عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان بی‌همتاست و هر زمان که شاهد حضور خانواده‌ها در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی باشیم، به نتایج پرباری دست 
می‌یابیم.
او از گروه سنی کودک و نوجوان به عنوان عناصر تحول‌ساز یاد کرد و افزود: با توجه به درهم‌تنیدگی مؤلفه‌های فعالیت‌های اجتماعی، جوامعی موفق هستند که در حوزه پرورش سرمایه‌های اجتماعی تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری کرده باشند. این مقام عالی آموزشی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان فارس برای همکاری با نهادها و دستگاه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی خبر داد و افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین مولد سرمایه‌های اجتماعی است و این آمادگی را داریم که با تمامی نهادها و دستگاه‌ها همکاری لازم را در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج الگوی مصرف داشته 
باشیم. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس آغاز شده، اظهار کرد: به دنبال استقبال شایسته از ماه مهربان هستیم تا محیطی شاد، پرنشاط و باآرامش را برای فرزندان میهن اسلامی مهیا کنیم.
عسکری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از رویکردهای نوین برای رشد و بالندگی دانش‌آموزان گفت: در عرصه آموزش و پرورش تأثیر فضاهای مکملی از مدرسه به مراتب بیشتر است؛ به همین دلیل است که با بهره‌گیری از فضای مجازی به آموزش غیررسمی کودکان و نوجوانان همت می‌گماریم.
وی از پویش افق روشن به عنوان یک روش آموزش غیررسمی بنیادین و اثرگذار یاد کرد و افزود: سطح اثرگذاری کودکان و نوجوانان بر گروه‌های همسن بسیار زیاد است و آنها می‌توانند در بستر خانواده نیز اثرگذار باشند. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در پایان این مراسم هدایای ارزنده‌ای به برگزیدگان پویش افق روشن اهدا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی