[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پایان ماجراجویی کواری‌ها در لیگ سه، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - گروه ورزش
عصر جمعه در آخرین بازی فصل لیگ سه در فینال پلی آف لیگ سه در ورزشگاه حافظیه تکلیف آخرین تیم صعودکننده به لیگ دوم مشخص شد و این تیم سرخ‌پوشان پاکدشت بود که توانست با کسب تساوی ارزشمند یک بر یک و به لطف برد یک بر صفر در بازی رفت، به‌عنوان چهارمین تیم لیگ سه به لیگ دوم صعود کند. بدین ترتیب نماینده شایسته و پرتلاش استان فارس علی‌رغم تمام شایستگی‌ها از صعود باز ماند.
حال نگاهی کوتاه به عملکرد تیم شایان دیزل کوار در این فصل از رقابت‌های نفس‌گیر لیگ سه خواهیم داشت.
تیم جوان و گمنام شایان دیزل که به‌عنوان یک تیم خصوصی در مرحله اول  لیگ سه حضور داشت با هدایت جمشید غدیری کار خود را آغاز کردند.
این تیم در ۱۱ مسابقه مرحله اول با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول موفق به صعود به مرحله دوم نشد، اما توانست بقای خود در این رقابت‌ها را تضمین کند.
ولی این‌ پایان ماجراجویی‌های کواری‌ها در این فصل نبود؛ آنها که سودای صعود به لیگ 2 را در سر داشتند با خرید امتیاز تیم سپاهان ایذه در مرحله دوم لیگ سه هم حضور پیدا کردند.
این بار دومین سرمربی یعنی رشید طهماسبی روی نیمکت تیم کواری نشست. شایان دیزل با خرید چندین بازیکن، ترکیب خود را تقویت کرد و با تغییر کادر فنی پای به مرحله دوم رقابت‌ها گذاشت.
کار با رشید برای کواری‌ها زیاد طولی نکشید؛ چهار بازی و ۴ امتیاز پایان همکاری رشید طهماسبی با شایان دیزل بود؛ این‌بار کواری‌ها سومین سرمربی فصل خود فرزین زارع را روی نیمکت  نشاندند.
فرزین زارع هم با تقویت کادر فنی و جذب چند بازیکن تحولی عظیم در این تیم ‌ایجاد کرد؛ دوران اوج کواری‌ها با این مربی جوان شکل گرفت. چندین برد پیاپی و صعود به رده‌های بالای جدول، نام ‌شایان دیزل کوار را بر سر زبان‌ها انداخت، به طوری که در هفته‌های پایانی شایان دیزل با صدرنشینی در گروه خود، مدعی اصلی صعود به لیگ دوم شد. 
ولی نتایج نزدیک دیگر تیم‌های مدعی این گروه باعث شد که اولین باخت فرزین در دوازدهمین حضور روی نیمکت این تیم‌ رقم بخورد. مسئولان شایان دیزل هم با وجود اینکه زارع ۲۵ امتیاز در ۱۲ بازی گذشته کسب کرده و این تیم را تبدیل به مدعی اصلی صعود کرده بود، او را در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌های گروهی از کار برکنار کردند!
کواری‌ها که صدر جدول را هم از دست داده بودند، در دو بازی پایانی گروهی با کادر فنی بومی به‌عنوان چهارمین کادر فنی فصل با یک برد و یک باخت به پایان رساندند.
ولی این تغییرات منجر به صعود مستقیم این تیم نشد و با  کسب ۳۲ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم گروه راهی رقابت‌های پلی آف لیگ سه در نبرد با سه تیم دیگر شدند.
 این‌بار کواری‌ها با پنجمین سرمربی و کادرفنی فصل خود یعنی مهرداد خادمی به توافق رسیدند؛ برد ارزشمند در نیمه‌نهایی پلی آف در اصفهان مقابل سپاهان ب، راه صعود این تیم به فینال پلی آف را هموار کرد. علی‌رغم شکست در دور برگشت در شیراز، ولی در مجموع کواری‌ها با پیروزی۳ بر ۲ مقابل نماینده اصفهان به فینال پلی آف رسیدند تا آخرین شانس خود را امتحان کنند. در این بازی شایان دیزل مقابل مرتضی اسدی و تیمش سرخ‌پوشان پاکدشت قرار گرفت و نتوانست از پس این تیم تهرانی بربیاید و در پایان ماراتن سنگین لیگ سه، موفق به صعود به لیگ دو نشد. نکته قابل تأمل باز هم ناکامی یک تیم خصوصی علی‌رغم هزینه‌های زیاد و‌ البته تغییرات زیاد و مکرر کادر فنی این تیم بود که در نوع خود قابل توجه بود؛ انجام ۳۳ بازی سخت در ماراتن لیگ سه برای شایان دیزل در فصل با ۵ سرمربی، پایان خوشی برای این تیم خصوصی استان فارس نداشت! 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی