[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مشارکت‌های مردمی سرمایه آبادانی شیراز است، روزنامه شیراز نوین

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از مشارکت‌های مردمی به عنوان سرمایه آبادانی سومین حرم اهل بیت(ع) یاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت مالی و اقتصادی، حمیدرضا اسماعیلی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، با اشاره به طرح‌های حمایتی شهرداری شیراز گفت: از ابتدای سال جاری تخفیف‌های ویژه‌ای به صورت پلکانی برای پرداخت عوارض ساختمانی، صنفی، شغلی و پسماند در نظر گرفته شده است. او با اعلام اینکه میزان این تخفیف‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه معادل 30 درصد بوده، اظهار داشت: هم‌اکنون فرصت استثنایی کاهش 20 درصدی پرداخت نقدی عوارض ساختمانی، شغلی و بهای خدماتی شهرداری شیراز از 8 شهریور تا 7 مهرماه مهیاست.
وی با بیان اینکه این تخفیف‌ها تا پایان سال روند کاهشی طی می‌کند، بیان داشت: از 8 مهرماه تا 7 آبان ماه میزان تخفیف‌ها به 18 درصد کاهش خواهد یافت. معاون شهردار شیراز با یادآوری این موضوع که شهروندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه 137 شهرداری شیراز تماس حاصل فرمایند، اظهار داشت: اطلاعات بیشتر در درگاه الکتروینک شهرداری شیراز به آدرس shiraz.ir موجود است. اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز که در خردادماه سال گذشته برگزار شد، اظهار داشت: تعدادی از تفاهم‌نامه‌های این همایش با رقم 15هزار میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری شد.
این مقام مسئول از عزم راسخ برای گسترش زیرساخت‌های حوزه گردشگری و تفریحی در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و افزود: بر اساس تکلیف شورای اسلامی شهر شیراز، دومین دوره این همایش در خردادماه سال جاری با رویکرد بین‌المللی برگزار شد که امضای قرارداد پروژه آکواریوم شیراز با شرکت ترکیه‌ای یکی از دستاوردهای این همایش بود. او از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای مشارکت بیشتر در پروژه‌های شهرداری شیراز خبر داد و افزود: رایزنی‌های مثبتی برای احداث باغ پرندگان، شهربازی و تله‌کابین با سرمایه‌گذاران ترک انجام شده و روند مذاکرات مطلوب ارزیابی می‌شود. اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: شهرداری شیراز 5 پروژه مهم سرمایه‌گذاری را به عنوان طرح‌های هدف در دستور کار دارد و علاوه بر طرح‌های تفریحی و گردشگری که از آنها یاد شد، قرارداد پروژه پارک آبی به امضا رسیده و امیدواریم در 5 سال آینده تمامی این پروژه را به بهره‌برداری کامل برسانیم. او در بخش دیگری از سخناش با اشاره به افتتاح 47 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ 2500میلیارد ریال در هفته دولت گفت: این پروژه‌ها در 40 محله هدف کلان‌شهر شیراز در زمره تکالیفی قرار می‌گیرد که شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم برای شهرداری تعیین کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به نقش ارزنده این پروژه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی و محرک توسعه گفت: امروزه در شعاع یک کیلومتری از هر نقطه از کلان‌شهر شیراز شاهد احداث یک پروژه فعال از سوی شهرداری هستیم.
وی از راه‌اندازی شیفت شب در پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: فعالیت در سه شیفت کاری منجر به بهره‌برداری سریع از پروژه‌ها خواهد شد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش پیرامون گسترش خطوط قطار شهری در بستر کلان‌شهر شیراز گفت: خط یک متروی شیراز از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب تا میدان احسان امتداد دارد و در ادامه خط سوم این طرح از پل بصیرت تا ایستگاه راه‌آهن با پوشش شهرک‌های مجاور ادامه می‌یابد. در همین زمینه خط دوم متروی شیراز نیز از شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع) امتداد می‌یابد که بخش عمده‌ای از ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
اسماعیلی با اشاره به افتتاح ایستگاه عادل‌آباد از خط دوم قطار شهری شیراز گفت: این ایستگاه در هفته دولت با اعتبار 670میلیارد تومان با حضور نماینده ویژه هیئت دولت به بهره‌برداری رسید. معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به این موضوع که خط چهارم پروژه قطار شهری شیراز هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود، بیان داشت: این خط از باسکول نادر به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) امتداد می‌یابد. او در ادامه از بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و مشاروران برای پیشبرد طرح‌های ترافیکی خبر داد و افزود: شهرداری شیراز به مدهای حمل و نقلی متنوعی برای بهبود وضعیت ترافیک شیراز می‌اندیشد که تراموا و اتوبوس برقی از جمله آنهاست. وی با اشاره به نقش ارزنده ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش چالش‌های تراففیکی افزود: به‌موازات گسترش خطوط مترو، اقدامات مثبتی برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، خرید مینی‌بوس و ارائه یارانه و تسهیلات تشویقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام پذیرفته است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخوانده‌ای با مسقط عمان خبر داد و افزود: از ظرفیت‌های خواهرخواندگی به نحو مطلوبی بهره خواهیم برد و تفاهم‌نامه شهرداری شیراز با مسقط در حوزه‌های گردشگری تاریخی، توریسم سلامت و گسترش زیرساخت‌های اقامتی حوزه گردشگری نقش مؤثری 
دارد.
اسماعیلی با اشاره به ابرپروژه‌های شهرداری شیراز تصریح کرد: بزرگ‌راه سردار شهید سپهبد سلیمانی از مقیاس شهری به مراتب فراتر است که به همت شهرداری شیراز اجرا می‌شود. هم‌اکنون مردم از فاز اول و سوم این پروژه بهره‌مند شده‌اند و فاز دوم که حدفاصل میدان قصردشت تا بزرگ‌راه محلاتی است، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری شیراز تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. او در ادامه با اشاره به احداث یک مرکز کلان فرهنگی در منطقه کوزه‌گری شیراز گفت: پردیس سینمایی جوان مشتمل بر سه سالن سینما و یک سالن تخصصی تئاتر یکی از بهترین پروژه‌های شهرداری شیراز است که با پیشرفت 90 درصد در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون شهردار شیراز در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان نقش ارزنده‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی