[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

طرز تهیه پیراشکی تره، روزنامه شیراز نوین

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از یک خمیر و یک مایه گوشتی یا سبزیجاتی تهیه می‌شود. در این دستور، خمیر با ترکیب پیاز و تره و پنیر پر شده و در فر تهیه می‌شود؛ این پیراشکی را می‌توان با انواع مواد گوشتی یا سبزیجات مختلف پر نمود. همچنین این غذا را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا به‌عنوان غذای فینگرفودی تهیه و در مهمانی‌ها و جشن‌های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی تره در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم
خمیر مایه: یک‌ونیم قاشق غذاخوری
شیر خشک: ۱ فنجان
شکر: نصف فنجان
روغن: ۱ فنجان
آرد: ۲ فنجان
آب: ۱ لیوان
نمک: مقداری
مواد میانی:
پیاز: ۱ عدد
تره ساطوری‌شده: ۶ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۲ بسته کوچک
پنیر شور: ۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پیراشکی خوش‌مزه و مجلسی با تره در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آب و شکر و خمیر مایه و نمک و شیر خشک و روغن را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. سپس آرد را کم‌کم اضافه کرده تا یک خمیر نرم و لطیفی به دست آید که به دست نچسبد.
 مرحله دوم
سپس روی خمیر را پوشانده و حدود ۱ تا یک‌ونیم ساعت استراحت می‌دهیم تا به عمل آید. در این مرحله به تهیه مواد میانی پیراشکی می‌پردازیم؛ برای این کار پیاز را شسته و پوست می‌کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.
 مرحله سوم
یک تابه با کمی روغن برداشته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. پیازها را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شود. بعد پیاز‌ها را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم تا سرد شوند؛ سپس درون یک کاسه به تره خردشده اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
توجه داشته باشید که مقدار تره باید بیشتر از پیازها باشد. پنیر پیتزا را در یک تابه کمی داغ می‌کنیم تا نرم شود؛ سپس به مواد اضافه می‌کنیم. پنیر شور را هم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا ترکیب یک‌دست شود.
 مرحله پنجم
خمیر که به عمل آمد روی سطح کار ورز داده و به چند چانه تقسیم می‌کنیم؛ هر کدام از چانه‌ها را به صورت مستطیل پهن کرده و مواد را داخل آن قرار می‌دهیم و رول می‌کنیم. سپس یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن کرده و نان‌ها را روی کاغذ روغنی می‌چینیم.
 مرحله ششم
روی آن را با کمی روغن چرب کرده و درون فری که از قبل گرم کرده‌ایم با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم تا بپزد. وقتی روی پیراشکی طلایی شد از فر خارج کرده و صبر می‌کنیم تا خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می‌چینیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی