[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کشف سلاح ۱۰ درصد رشد داشته است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد: 
کشف سلاح 10 درصد رشد داشته است 

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: تعداد تخلفات کشف شده طی ۵ماهه نخست امسال در استان حدود ۴۹۷ مورد و تعداد متخلفان دستگیر شده در زمینه محیط زیستی تاکنون ۶۲۴ نفر بوده است.
عطا پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ضمن ارائه گزارش تحلیلی از عملکرد ۵ماهه یگان این اداره و افزایش آن نسبت به مدت مشابه پارسال اظهار کرد: پایش مستمر، عملکرد پیشگیرانه و کارکرد‌های بازدارنده از جمله شاخص‌های اصلی کارکرد‌های یگان حفاظت در استان فارس است.
پورشیرزاد ادامه داد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده یگان حفاظت این اداره در ۵ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دارای عملکرد بهتر و مؤثرتری در زمینه تخلفات محیط زیستی بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: پایش تخلفات شکار و صید غیرمجاز و کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی مهم‌ترین عملکرد‌ها در این حوزه بوده است. او گفت: محیط زیست استان فارس در کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی با رشد حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشرفت داشته است. مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: تعداد تخلفات کشف شده در ۵ماهه نخست امسال حدود ۴۹۷ مورد بوده و تعداد متخلفان دستگیر شده تاکنون ۶۲۴ نفر است. پورشیرزاد ادامه داد: این افزایش عملکرد بیانگر تلاش بیشتر، انگیزه بهتر و پایش خوب کارکنان اجرایی در مناطق است. او افزود: در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی با توجه به گشت و پایش مداوم مناطق توسط محیط‌بانان و عوامل اجرایی یگان شاهد کاهش تخلفات هم در تعداد پرونده‌های متشکله هم در میزان اراضی تصرف‌شده هستیم که آمار مربوطه مؤید این امر است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در کشف تخلفات شکار و صید به خصوص تعداد پرندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۷۶۲ فرد پرنده از نوع کبک، تیهو، کبوتر، قمری، کاکلی، دراج، سهره، گنجشک، فاخته، بلبل، دلیجه، سارگپه، مرغ بهشتی، پری شاهرخ، طاوس، طوطی، فلامینگو، جغد، سبزقبا، بلدرچین، طرقه، مرغ مینا و زاغی از انواع پرندگان، کشف شده و به طبیعت بازگشته‌اند. پورشیرزاد اضافه کرد: پستانداران شکارشده و زنده گیری شده تعداد ۶۳ فرد، از نوع آهو، کل، گراز، تشی، قوچ، میش، کفتار، بز، میمون، گرگ، شترمرغ، شغال، خرگوش و بره و تعداد خزندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۲۰ فرد از نوع لاک‌پشت برکه‌ای، لاک‌پشت مهمیزدار، مار پیتون و تمساح پوزه‌کوتاه بوده است. او با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست فارس با عملکرد‌های شاخص‌ساز امسال در بین یگان حفاظت محیط زیست کشور درخشیده است، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده کنترل و گشت‌زنی بیشتر محیط‌بانان در مناطق بوده و امید است با رشد فرهنگ محیط زیستی در حوزه شکار و صید و نگرش مردمی در این مورد شاهد از بین رفتن این گونه‌های ارزشمند نباشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: نتیجه کلی نشان می‌دهد در ۵ماهه نخست امسال عملکرد یگان حفاظت در تمام زمینه‌ها بهتر از مدت مشابه پارسال است که این امر نشانگر برنامه‌ریزی بهتر در عملیات‌های اجرایی و انگیزه کاری بالای محیط‌بانان و ایجاد این انگیزه بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی