[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

کودکان کار همچنان مشغول‌اند ، روزنامه شیراز نوین

سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان، تبعات اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای دارد که در استان پهناور و کلان‌شهری همچون شیراز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ موضوعی که استاندار فارس چند روز قبل بر آن تأکید ویژه داشته و خواستار هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد به‌ویژه بهزیستی در این خصوص شده است.
آنچه محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در قرارگاه اجتماعی استان در این خصوص مورد تأکید قرار داده، جمع‌آوری و احراز هویت کودکان کار و اتباع غیرایرانی بوده است.
بدین ترتیب پس از جمع‌آوری و احراز هویت اتباع و مهاجرانی که در میان این کودکان کار و خیابان هستند، اتباع غیرایرانی در اختیار اداره اتباع و مهاجرین و کودکان ایرانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت تا روند قانونی برای آنها به انجام برسد.
در این میان حتی بر این امر تأکید شده است که صداوسیمای مرکز فارس، تا پایان شهریورماه لیست برنامه‌ها و عملکردهای مدنظر خود در این زمینه در نیمه دوم سال جاری به سازمان بهزیستی اعلام کند.
برای تحقق نتایج مطلوب در این زمینه، ارائه آمار و ارقام برنامه‌ها نیز موردتوجه ویژه است؛ زیرا سبب می‌شود عملکرد هریک از سازمان‌ها قابل رصد و بررسی باشد.
لازم است در این خصوص ریشه‌یابی عواملی که موجب شده کودکان ایرانی برای کار به دل خیابان بزنند هم انجام شود و در این راستا از ابتدای مهرماه ساختمان شوق زندگی در خصوص آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز به‌صورت عملیاتی، کار خود را آغاز خواهد کرد.
سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان، همچنین در خصوص شناسایی و جمع‌آوری متکدیان هم مؤثر واقع خواهد شد و همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی استان در مراحل شناسایی و جذب کودکان کار نقش مؤثری خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی