[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایان کشت ذرت با ۱۳ درصد کاهش ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در سال جاری سطحی معادل 3700 هکتار از اراضی بیضا به کاشت ذرت اختصاص یافت که به دلیل رعایت الگوی کشت و محدودیت منابع آبی نسبت به سال قبل کاهش 13 درصدی دارد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی منطقه و پیش‌بینی برداشت متوالی در طول فصل پاییز، کشت ذرت علوفه ای از اوایل اردیبهشت ماه تا پایان مردادماه ادامه داشته است. وی تصریح کرد: عملیات کشت این مزارع به صورت مکانیزه با دستگاه ردیف‌کار پنوماتیک انجام شد و تماماً از سیستم‌های آبیاری نواری بهره‌مند هستند. به گفته مؤیدی، برای کاشت این سطح از اراضی میزان 92.5 تن بذر ذرت اصلاح شده ارقام سیمون، هملتون و 704 و همچنین یک‌هزار و 100 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار به کشاورزان تخصیص داده شد. او افزود: سالانه حدود 80 درصد از ذرت تولید شده برای دامداری‌های شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار ارسال و بقیه در دامداری‌های منطقه مصرف می‌شود.
این مقام مسئول با اذعان به ضرورت کاشت گیاهان علوفه‌ای و نیاز دامداران به علوفه یادآور شد: کاشت گیاهان علوفه‌ای و به‌خصوص ذرت در الگوی کشت شهرستان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: نیاز کشور، شرایط اقلیمی، میزان تأمین آب مورد نیاز و اقتصادی بودن محصول از جمله اولویت‌های مدنظر در تعیین الگوی کشت تابستانه بوده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی