[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

اطاله ترانزیت پشت قطعه هفتم، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس بر اهمیت نقش آزادراه شیراز به اصفهان در ترانزیت‌های بین‌المللی، تأکید کرد و گفت: مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور زنجیره‌ای ارزشمند است که امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر در سفر دوم ریاست محترم جهوری و هیئت دولت به فارس، تکمیل شود و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور و استان قرار گیرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، «دکتر محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، پیرو پیگیری‌های مستمر و هفتگی خود از روند تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان، با حضور در برخی از قطعات این آزادراه، به صورت میدانی میزان پیشرفت این پروژه ملی را ارزیابی کرد.
استاندار فارس در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های بسیار گسترده و شبانه‌روزی عزیزان ما در وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پیمانکاران فعال در این پروژه به‌ویژه در چند ماه گذشته، ان‌شاءالله هم‌زمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس شاهد بهره‌برداری از شش قطعه این پروژه ملی باشیم.
وی در خصوص وضعیت این آزادراه تصریح کرد: به گفته همکاران بنده در حوزه‌های فنی، شش قطعه از این پروژه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ هم‌اکنون در حال نصب باقی‌مانده علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین خط‌کشی‌ها هستند که در روزهای آینده تکمیل می‌شود.
دکتر ایمانیه از استقرار جایگاه موقت سوخت‌گیری، دو پاسگاه پلیس، دو پایگاه اورژانس و دو پایگاه هلال‌احمر به شکل موقتی در این آزادراه خبر داد و افزود: امیدواریم تا دهه فجر یا حداکثر تا آخر سال قطعه هفت مورد بهره‌برداری قرار گیرد و هم‌زمان با آن نیز مراکز امدادی و خدماتی به پایگاه‌های دائمی خود منتقل شوند.
استاندار فارس در خصوص ایمنی و امنیت این آزادراه، اذعان داشت: مدیریت ارشد کشور و استان به‌هیچ‌وجه موافق بهره‌برداری از آزادراه بدون تأمین ایمنی آن نیست؛ از طرف دیگر، پلیس بدون اطمینان از ایمنی مسیر، اجازه بازگشایی و بهره‌برداری را صادر نخواهد کرد.
وی ادامه داد: موظف هستیم موارد ایمنی را تأمین کنیم؛ لیکن رعایت قوانین و مقررات و احتیاط را از سمت مردم نیز خواستاریم. طبیعتاً سرعت رانندگی در آزادراه افزایش می‌یابد و اگر احتیاط‌ها انجام نشود، توقعات در خصوص کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن محقق نخواهد شد. لذا خواهش می‌کنم هر عزیزی که از این مسیر استفاده می‌کند، بیش از پیش به توجهات فردی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، که به‌صورت جهادی در میدان حاضر شدند، اظهار داشت: تقریباً به‌جرئت می‌توان گفت بیش از ۴۰ درصد از کل بودجه آزادراه شیراز به اصفهان در فاصله یک سال گذشته تأمین شده است. 
نماینده عالی دولت در فارس بر اهمیت نقش این آزادراه در ترانزیت‌های بین‌المللی، تأکید کرد و افزود: مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور زنجیره‌ای ارزشمند است که امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر در سفر دوم ریاست محترم جهوری و هیئت دولت به فارس، تکمیل شود و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور و استان قرار گیرد.
وی بر ضرورت ایفای نقش ترانزیتی ایران در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی تأکید کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند به کشور ما، قرار گرفتن ایران در بین ۱۵ کشور است که هرکدام همسایگان متعددی دارند و ترانزیت در این محدوده می‌تواند یکی از بهترین دستاوردهای اقتصادی را برای کشور داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی